معاونت فرهنگی و اجتماعی گزارش اجمالی برنامه دوربین مخقی را منتشر نمود:

در مراسم روز دانشجو سال ۱۳۹۷ که در روز دوشنبه مورخ ۱۹ آذر در سالن شهید تهرانی مقدم برگزار گردید، فیلم به نمایش درآمد که به شدت مورد تشویق حاضران قرار گرفت؛ به طوری که آقای دکتر ضرغامی -که میهمان برنامه بود- از آمادگی برای حمایت از تولیدات هنری دانشجویی دانشگاه خبر داد. لذا بر آن شدیم که با اقای احسان متولی معاون کانون دبیران جوان و مسئول این پروژه گفت­وگویی داشته باشیم.

احسان متولی از دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۴ دانشگاه و دانشجوی رشته مهندسی مکانیک می باشد. او معقتد بود که برنامه ها باید خلاقانه و جدید باشد تا بتواند با مخاطبین خویش ارتباط برقرار نماید و جذب حداکثری را تحقق ببخشد. لذا کلید این برنامه زده شد و عنوان آن هم دوربین مخفی بود.

بعد از نهایی شدن برنامه مذکور و اتفاق نظر تمامی اعضا بر آن هماهنگی های لازم را با مسئولین مربوطه از جمله معاونت فرهنگی و اجتماعی، مدیریت حراست و همچنین کمیته انضباطی دانشگاه به عمل آوردند، که با حمایت بی دریغ هر سه بخش همراه شد و این امر باعث ایجاد عزم هر چه بیشتر در اعضای کانون برای عملی کردن این کار جدید در دانشگاه بود.

شبستانی مدیر حراست علاوه بر تأیید برنامه و مشاوره های مفیدی که ارائه دادند همکاری های لازم با کادر حراست را انجام داده تا امکان بهره مندی از پرسنل حراست با لباس رسمی و تجهیزاتشان در فیلمبرداری ها فراهم شود.

همچنین جلسات مکرری با اعضای کانون دبیران جوان برای نوشتن دیالوگ ها و تعیین پلان ها انجام شد و بعد از مشورت برای هرچه بهتر انتخاب شدن پلان ها ، در نهایت به ۱۱ پلان رسیدیم.

بعد از اخذ مجوز ضبط از مسئولین مربوطه کار اجرایی تیم به صورت رسمی آغاز شد، وظیفه ی انتخاب پلان ، انتخاب لوکیشن ، ایجاد هماهنگی های لازم ، انتخاب بازیگر و مدیریت فضا قبل و بعد از فیلم برداری پلان توسط متولی به عنوان مسئول اجرایی این برنامه صورت گرفت.

چندین بار لوکیشن های انتخاب شده همراه با فیلم برداران بررسی و هماهنگی های لازم انجام شد. تجهیزات مورد نیاز از جمله میکروفن حرفه ای و کابل های تبدیل و دیگر لوازم توسط تهیه کننده و مسئول پشتیبانی مهیا شد و بلأخره کار ضبط از روز چهارشنبه مورخ  ۱۴/۰۹/۱۳۹۷  آغاز گردید. که در اینجا به ترتیب روز مهم ترین اقدامات شرح داده خواهد شد.

چهارشنبه  ۱۴/۰۹/۱۳۹۷ :

در این روز پلان عطسه که با هنرمندی مهرداد وحیدی راد و پلان اااللللوووو که با هنرمندی علی رحمانیان و همچنین تصویربرداری حرفه ای امیر محمد حسینی بود،ضبط شد.

   تصویر برداری پلان های عطسه که در قسمت اول فیلمِ اکران شده مشاهده  می شود بیش از ۱۰ ساعت زمان برده است.

روز شنبه مورخ ۱۷/۰۹/۱۳۹۷

پلان های سطل زباله با هنرمندی علی رحمانیان و شادی کریمی و پلان دزدی موبایل با هنرمندی سیامک سبزی و همچنین تصویر برداری حرفه ای امیرمحمد حسینی و فاطمه ملامحمدی و حسین محمدی انجام شد. هماهنگی ها و اجرای  این دو پلان حساس از ۸ صبح آن روز لغایت ۱۸ عصر به طول انجامید.

روز یکشنبه ۱۸/۰۹/۱۳۹۷

پلان کیف پر از سیگار با هنرمندی جناب آقای خالقی از پرسنل حراست دانشگاه و هنرمندی فائزه عباس زاده و همچنین تصویربرداری حرفه ای امیرمحمد حسینی انجام پذیرفت.

هماهنگی برای ضبط این پلان از ساعت ۸ صبح آنروز لغایت ۱۶ عصر به طول انجامید.

و بعد از تدوین توسط تدوینگر برنامه، امیرمحمد حسینی ، تیزری ۵۸ ثانیه ای و جذاب با لوگوی کانون دبیران جوان در تمامی کانال ها پخش شد و اطلاع رسانی لازم برای حضور پرشور دانشجویان برای جشن فردا به عمل آمد.

روز دوشنبه ۱۹/۰۹/۱۳۹۷

صبح امروز نسخه ی نهایی فیلم برای مسئولین دانشگاه اکران شد و مجوز لازم برای پخش در مراسم جشن را اخذ گردید.

بعد از آماده سازی های نور و صدا و تصویر در سالن شهید تهرانی مقدم و هماهنگی با اتاق فرمان تمامی کارهای لازم برای اکران انجام شده بود.

    جشن به صورت رسمی رأس ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه با آیتم های متفاوت آغاز گردید و با استقبال بی نظیر دانشجویان مواجه شده بود که جمعیتی بی سابقه در سالن حضور داشتند به طوری که ۳۰ درصد مازاد از ظرفیت سالن دانشجویان بصورت سرپا ایستاده بودند.قسمت اول دوربین مخفی که شامل پلان عطسه و دزدی موبایل بود ، بعد از صحبت با مهمان برنامه ،رضا رفیع، به مدت ۷ دقیقه اکران شد که با واکنش بسیار عالی و استقبال بی نظیر دانشجویان حاضر و همچنین مسئولین و مهمانان حاضر در جلسه همراه شد و می توان گفت علت همراهی اکثر دانشجویان تا پایان برنامه برای دیدن قسمت دوم این برنامه بود.

همچنان در ادامه ی جشن وقتی دکتر ضرغامی پشت تریبون قرار گرفت با گفتن : «چند نفر مانند این بچه هایی که این دوربین مخفی را ساختند، داشته باشیم خیلی از مشکلات حل می شود.با امکانات کم به راحتی تونستن همه رو بخندونن و اگر اون بنده ی خدا تا صبح عطسه می کرد و یا دزدی می کرد همه تا صبح می خندیدیم …» حمایت و اظهار رضایت خویش را از این برنامه اعلام نمود.

در پایان جشن قسمت دوم کلیپ که شامل پلان های کیف پر سیگار و سطل زباله به مدت زمان ۱۳ دقیقه بود پخش شد و باز هم دانشجویان به کرّات تشویق کردند و با دیدن اتفاقات و واکنش هایی که در این فیلم پخش شد به هیجان آمده و اظهار علاقه می کردند. و در انتهای کلیپ با تشویق ممتد خود خستگی را از تن تیم اجرایی این برنامه بیرون کردند.

بعد از جشن روز دوشنبه ۱۹/۰۹/۱۳۹۷

بعد از جشن به دلیل درخواست های مکرر دانشجویان حجم فیلم کاهش داده شد و یک روز بعد از جشن بر روی کانال کانون دبیران جوان و در اختیار تمامی کانال های دانشگاه قرار گرفت و در مجموع تا کنون که دو هفته از اکران این برنامه گذشته است بیش از ۸ هزار بازدید درفضای مجازی داشته است.

همچنین این برنامه  پشت صحنه های جالبی هم به همراه داشته است که در زمانی مناسب ارائه خواهد شد.

امیدواریم توانسته باشیم با انجام یک کار خلاقانه در محیط دانشگاه،دیگر تشکل ها و کانون ها را نیز به سمت اجرای چنین برنامه هایی که عناصر خلاقیت و دانشجومحوری را با خود دارند، تشویق کنیم.

fshg untitledbnhh untitledk-nkjg %d8%aa%d9%86%d9%86%d8%af%d8%aa