مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، صبح روز سه شنبه ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۱ «آیین تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی» برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور آقای دکتر دارا، مسئول محترم بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی تهران بزرگ برگزار شد، آقای «دکتر روشن احمدی» از سوی دکتر مردانی؛ رییس بسیج اساتید دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی، به عنوان «مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه»، منصوب و معرفی شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین فضلعلی، بر لزوم جذب حداکثری بسیج، به عنوان راهبرد آینده مدیریت بسیج اساتید، تأکید کرد،

دکتر حمیدرضا عظمتی، رییس دانشگاه، نقش بسیج در دوران کرونا را بسیار مهم و حیاتی برشمرد و افزود: بسیج دانشگاه با ایجاد پایگاه آموزشی(مکتب رجایی) برای هنرجویان هنرستان ها، به مسئولیت اجتماعی خود به خوبی عمل کرد و این نخستین باری بود که بسیج اساتید با کمک بسیج دانشجویی، موفق به تأثیر گذاری در سطح ملی شد.

در ادامه، دکتر دارا، ضمن تأکید بر استمرار فعالیت کانون بسیج اساتید، افزود: شایسته است بسیج در حیطه مأموریت دانشگاه، برای محرومیت زدایی اقدام نماید.

شایان ذکر است در این مراسم، از تلاش های ارزنده مهندس علی فرهادی؛ مسئول پیشین کانون بسیج دانشگاه، از سوی اعضای شورای دانشگاه، تقدیر به عمل آمد.

متن ابلاغ دکتر روشن احمدی به شرح ذیل می باشد:

 

استاد بسیجی جناب آقای دکتر روشن احمدی

سلامٌ علیکم؛

نظر به شایستگی ها، تعهد و تجارب ارزنده جناب عالی و بنا بر پیشنهاد مرکز بسیج اساتید تهران بزرگ، به موجب این حکم جناب عالی به سمت «مسئول کانون بسیج اساتیددانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی» منصوب می شوید.

امید است با استعانت از خداوند قادر متعال، نصب العین قراردادن تقوی الهی و تبعیت از رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، امام خامنه ای(مد ظله العالی) درانجام تکالیف موفق و مؤید باشید.

انتظار می رود با توجه به اصول مهم تحول آفرینی، نوسازی هدفمند و عملکرد جهادی، با تکیه بر وظایف سازمانی، مبتنی بر رویکرد علمی حل مسئله در برنامه ها و فعالیت ها و نیز کاربست تفکر انقلابی، بسیجی و آینده پژوهانه، اقدامات زیر را که از اولویت های این دوره سازمان بسیج اساتید می باشد، محور اصلی فعالیت های خود قرار دهید.

۱- اجرای سیاست های راهبردی حل مسائل زیست بوم اساتید با تشکیل گروه های مسئله محور و اندیشکده های تخصصی

۲- رصد حکمرانی دینی و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر نسبت به عملکرد حکمرانان با تشکیل گروه های رصدگر

۳- ایجاد جبهه علمی فرهنگی اساتید و نخبگان انقلاب اسلامی با تشکیل نشست های ماهیانه و پیگیری مستمر مطالبات مردم و نخبگان

۴- تلاش برای دستیابی نهضت استادی بسیج به جایگاه مرجعیت علمی و فکری در سطح کشور

۵- همراهی درشبکه سازی نخبگان و فرهیختگان انقلابی و ارزشی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی

۶- برنامه ریزی و اجرای سیاست های عمق بخشی معنوی، معرفتی، بصیرتی و توانمند سازی اعضای هیأت علمی دانشگاه ها

۷- ارتباط با بسیج دانشجویی، بسیج کارکنان و سایر تشکل های فعال دانشگاه به منظور هم افزایی و تقویت حبهه نیروهای انقلابی

توفیقات روز افزون جناب عالی را از ایزد منان خواستارم.

 

محمدرضا  مردانی

رییس بسیج اساتید دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی