مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم عنوان کرد: بین‌المللی‌سازی مقالات علمی؛ از برنامه‌های اصلی وزارت علوم

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر شریفی در نشست خبری مجازی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تحقیقات و فناوری که امروز (دوشنبه) در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، ضمن اشاره به بحث کمیت و کیفیت مقالات بیان کرد: در بحث کمیت مقالات این نکته حائز اهمیت است که به همان میزان که در سطح بین‌الملل مقالات علمی منتشر کردیم، به همان میزان نیز در نشریات داخلی مقاله منتشر کرده‌ایم.
وی با اشاره به مجوز مجلات اظهار داشت: مجلاتی که از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز دارند در سال حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار مقاله منتشر می‌کنند.
دکتر شریفی درخصوص کیفیت مقالات نیز با اشاره به موضوع استنادات، ادامه داد: سهم ایران از کل استنادات دنیا در وب‌آوساینس (WOS) بالاتر از ۱.۵ درصد شده که در سال قبل ۱.۳ درصد بوده است. همچنین سهم ایران از کل استنادات دنیا در اسکوپوس نیز ۱.۶ درصد است.
مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور پژوهشی وزارت علوم با اشاره به سهم ایران از کل مقالات برتر دنیا خاطرنشان کرد: سهم ایران به بالای ۳درصد رسیده است در حالی که این سهم در سال گذشته ۲.۴۶ بوده است.
وی در ادامه افزود: تعداد مجلات نمایه‌شده در اسکوپوس که زیر نظر وزارت علوم است، در حال حاضر نزدیک به ۹۰ نشریه است که سال گذشته ۷۵ نشریه بوده است. در مورد وب آو ساینس نیز در حال حاضر نزدیک به ۵۰ مورد است که سال گذشته ۳۵ مورد بوده است.

 

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۹۹۰۷۱۶۰۳