محدودیت‌ها فرصت تحصیل را از دانشجویان بین‌المللی گرفت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ بر اساس یافته تحلیل‌های بین‌المللی، ذینفعان بخش آموزش کشور معتقدند دانشجویان بین المللی باید به عنوان بخشی از اولویت‌های بهداشتی و سلامت مورد توجه جدی قرار بگیرند.

از زمان قرنطینه استرالیا در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، دانشجویان بین المللی قادر به سفر به این کشور نبودند. آلن تودج وزیر آموزش فدرال استرالیا اخیراً گفت که این کشور تا سال ۲۰۲۲ شاهد بازگشت دانشجویان بین المللی به صورت دسته جمعی نخواهد بود.

تأخیر در واکسیناسیون استرالیا باعث نگرانی شده است چراکه این امر از ورود بیشتر به کشور جلوگیری می‌کند. ذی‌نفعان هشدار می دهند که دانشجویان بین المللی صبر خود را از دست داده اند و تلاش میکنند مقصد تحصیل خود را تغییر دهند.

استرالیا در پی تأخیر در فرآیند واکسیناسیون، به دنبال یافتن راه حل هایی برای شروع بازگرداندن دانشجویان بین‌المللی است و مؤسسه‌های آموزشی و دانشگاه‌ها، تلاش خود را برای این امر افزایش داده‌اند.

ذی نفعان حوزه آموزش بین‌المللی معتقدند هرگونه تأخیر بیشتر در بازگشایی مرزهای استرالیا از سال ۲۰۲۱ عواقبی را به دنبال خواهد داشت که برای چندین سال ضررهایی را به دانشگاه‌ها و سایر ارائه دهندگان و همچنین رفاه ملی وارد می‌کند.

سهم قابل توجهی از بودجه این حوزه به دانشجویان بین‌المللی اختصاص دارد. این دانشجویان حدود ۴۰ میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی، حمایت از ۲۵۰هزار شغل، ثروت فرهنگی و اقتصادی زیادی را با خود به ارمغان می آورند.

نگرانی در مورد چگونگی تأثیر بسته شدن مرزها بر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استرالیا که به دانشجویان بین المللی متکی هستند افزایش یافته است. تأثیر دانشجویان برای بازگشت به استرالیا بسیار متفاوت است و دانشگاه ها و سایر ارائه دهندگان آموزش به شکل‌های مختلف تحت تأثیر قرار گرفته اند.

در نوامبر سال ۲۰۲۰ ، از همه ایالت ها برای ارائه برنامه های ورود دانشجویان برای بازگشت گسترده دانشجویان بین المللی دعوت شد. تمام حوزه های نقش آفرین در حال کار بر روی برنامه های ورود دانشجو هستند، اما هیچ برنامه راهبردی در این حوزه نهایی نشده است.

منبع اصلی

 

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

 

کد خبر: ۱۴۰۰۰۱۲۹۰۲