لزوم توسعه ارتباطات، بین اکوسیستم فناوری و نوآوری/ پارک‌ها منبع و ذخیره فناوری کشور هستند

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، احسان یزدیان، معاون توسعه فناوری این شهرک در ششمین دوره رقابت ملی استارتاپی اینوتکس پیچ اظهار کرد: نگاه ما در شهرک، ایجاد ارتباط بین عناصر اکوسیستم است. یکی از نقاط ضعفی که در اکوسیستم وجود دارد، ارتباطی است که باید بین عناصر اکوسیستم برقرار شود. امیدواریم رویدادهای مشترک بیشتری با این هدف شاهد باشیم.

وی افزود: ارتباط پارک‌های علم و فناوری به عنوان منبع و ذخیره فناوری کشور با سایر عناصر اکوسیستم مثل دولت، شتابدهنده‌ها، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها، خدمات ارائه‌دهندگان و مشاورین، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای فعالیت بهینه این اکوسیستم لازم است. البته باید توجه داشت که دولت تنها وظیفه تامین زیرساخت و ارائه خدمات مناسب را بر عهده دارد. برای مثال دولت باید قوانین دست و پاگیر را حذف و برنامه‌هایی مثل نمایشگاه‌ها را برگزار کند.

معاون توسعه فناوری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: در حوزه تامین مالی، تنها حدود ۱۰ درصد استارتاپ‌ها تامین مالی خود را وابسته به دولت می‌دانند و ۹۰ درصد دیگر تامین مالی خود را تحت تاثیر آورده موسسان استارتاپ یا سرمایه‌گذاران خطرپذیر می‌دانند.

یزدیان خاطرنشان کرد: امیدواریم این دست جلسات نیز بتواند در حوزه شبکه‌سازی که مهمترین دارایی ما در این سیستم است، موثر واقع شود.

گفتنی است، ششمین دوره رقابت ملی استارتاپی اینوتکس پیچ با همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک فناوری پردیس تهران  در محل شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برگزار شد. در این رویداد ۱۲ تیم فناور با هدف جذب سرمایه‌گذار، معرفی به صنعت و دریافت تسهیلات برای شرکت در رویداد بین‌المللی اینوتکس ۲۰۲۳ به رقابت پرداختند. برگزاری جلسات مشترک بین تیم‌ها و شبکه‌سازی در راستای توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان از جمله دستاوردهای این رویداد محسوب می‌شود.

منبع اصلی خبر

معاونت پژوهش و فناوری

۰۱۱۱۰۱۰۳