فراخوان حمایت از طرح‌ها و پژوهش‌های علمی حوزه معماری و شهرسازی

اولین فراخوان حمایت از طرح‌ها و پژوهش‌های علمی حوزه معماری و شهرسازی باهدف جریان‌سازی و ایجاد ارتباط مستمر با جامعه‌ علمی و ارائه راهکار برای مسائل و مشکلات حوزه معماری و شهرسازی کشور، توسط مرکز معماری اسلامی حوزه هنری ۲۰ آبان به مناسبت روز دانشجو و هفته پژوهش اعلام شد.

به گزارش روابط‌ عمومی مرکز معماری اسلامی، طرح و پژوهش‌های این فراخوان در قالب پایان‌نامه‌های دانشجویان ارشد و دکتری، طرح‌های پژوهشی و دستاوردهای علمی پذیرفته خواهند شد و در طول دوره فراخوان، طرح‌های ارسالی حداکثر تا دو ماه تعیین تکلیف شده و بلافاصله پس از تایید در هیئت داوران به پژوهشگران برای تکمیل مدارک اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مخاطبین طرح

دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی اعم از کارشناسی ارشد، دکتری تخصصی، فارغ‌التحصیلان، معماران و پژوهشگران شاغل یا همکار با سازمان‌های دولتی و خصوصی، اساتید دانشگاه و اعضای محترم هیئت‌علمی دانشگاه‌ها یا مؤسسات پژوهشی از مخاطبان این طرح هستند.

انواع حمایت‌های مرکز

مرکز معماری اسلامی در نظر دارد باتوجه‌به نوع پژوهش‌های مرتبط و موردنیاز کشور به سه طریق از پژوهش‌ها حمایت کند.

الف – حمایت معنوی و زمینه‌سازی انتشار آثار پژوهشی دانشجویان و اساتید در قالب برگزاری جلسات ارائه، نقد و بررسی پایان‌نامه‌های دانشجویی و مقالات پژوهشی، چاپ و انتشار کتاب و … پیرامون پژوهش‌های صورت‌گرفته در حوزه معماری و شهرسازی ایرانی اسلامی، یا انتشار در رسانه‌های مختلف

ب – حمایت مالی در طول تحقیق از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری که با اولویت‌های پژوهشی مرکز ارتباط داشته باشند. به‌صورت حق‌الزحمه پژوهش در طول کار تحت نظارت مشاور معرفی شده از طرف مرکز و پس از بررسی در کمیته علمی مرکز

ج – حمایت مالی در قالب اعطای جایزه به دستاوردهای پژوهشی دانشگاهیان (پایان‌نامه‌ها، کتاب، مقالات و …) که در مراکز معتبر دانشگاهی یا سازمان‌های دولتی و خصوصی انجام‌گرفته‌اند و یا در نشریات تخصصی به چاپ رسیده‌اند.

اولویت‌های پژوهشی مرکز

اولویت‌های پژوهشی مرکز را می‌توان به دودسته تقسیم کرد، دسته اول موضوعات مرتبط با معماری شهرسازی ایرانی اسلامی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، هویت و … هستند. دسته دوم از پژوهش‌ها با پرداختن به مشکلات انضمامی و مسائل کشور از قبیل: مسکن قابل استطاعت، بافت‌های فرسوده، بافت‌های تاریخی، اسکان غیررسمی، توسعه روستایی و … را شامل می‌شود.

از علاقمندان تقاضا میشود به سایت https://irac.ir مراجعه و فرمهای مربوطه را از آن طریق پرنمایند.