فراخوان انتشار کتاب «ایرانداک آماده پذیرش آثار در رشته های مورد نیاز است»

  ایرانداک از نخستین سال تاسیس تاکنون بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در حوزه‌های گوناگون از جمله فناوری اطلاعات، علم داده، مدیریت دانش، سیاست‌گذاری علم و فناوری، اخلاق فناوری اطلاعات، اخلاق پژوهش، حقوق اطلاعات، هوش مصنوعی، زبان‌شناسی رایانشی، علم اطلاعات و دانش‌شناسی، اصطلاح‌نامه و هستان‌شناسی‌ منتشر کرده و یافته‌های پژوهشی‌اش را از این راه برای همگان دسترس‌پذیر ساخته است.

   در حال حاضر روند انتشار کتاب در پژوهشگاه به صورت نظام‌مند در حال انجام است، و کتاب‌ها به دو صورت چاپی و الکترونیکی به همت کارشناسان پژوهشگاه منتشر می‌شوند. در سال‌های اخیر تلاش بر آن بوده است که تمام‌متن همه کتاب‌­های پژوهشگاه به صورت دیجیتال نیز بر روی پایگاه وب رسمی پژوهشگاه به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گیرند.

   پژوهشگاه قصد دارد قلمرو انتشار کتاب را با کمک پژوهشگران دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های پژوهشی سراسر کشور گسترش دهد. بر این اساس از پژوهشگران علاقه‌مند دعوت می‌شود ضمن مطالعه الگوی ظاهری کتاب برای آغاز فرایند انتشار، فرم‌های کتاب (شامل کاربرگه معرفی کوتاه اثر تألیفی/ تصنیفی و یا کاربرگه معرفی کوتاه اثر ترجمه‌ای) را دریافت نموده و پس از تکمیل آن‌ها به همراه فایل نهایی کتاب به صورت نسخه الکترونیکی (در قالب PDF و Word) به رایانامه DSP@Irandoc.ac.ir ارسال نمایند.

» تمامی کتاب‌های ارائه شده، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و ارائه اثر به منزله چاپ کتاب نیست.

منبع اصلی خبر

معاونت پژوهش و فناوری

۰۱۱۰۱۹۰۳