درخواست صدور دانشنامه و ریزنمرات رسمی:

درخواست صدور دانشنامه و ریز نمرات تاییدشده صرفا به صورت غیر حضوری و از طریق ثبت درخواست در پیشخوان خدمت سامانه گلستان انجام می پذیرد و نیاز به مراجعه حضوری نمی باشد.

مدارک مورد نیاز جهت صدور دانشنامه و ریزنمرات:

*کپی تمامی صفحات شناسنامه و کارت ملی

* ارائه اصل گواهینامه موقت پایان تحصیلات (به استثنای متعهدین آموزش و پرورش و… که مدرک به آنان تحویل داده نشده است)

* ارائه تصویر گواهینامه مقطع بالاتر یا نامه ای که تاریخ شروع و پایان تحصیل مقطع بالاتر را مشخص نماید.

* ارائه تصویر دانشنامه و فرم نحوه انجام تعهدات مقطع دانشگاهی پائین تر.

* ارائه مدرکی مبنی بر مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه )تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یا معافیت موقت، دفترچه آماده به خدمت بدون مهر غیبت یا گواهی صادره از حوزه نظام وظیفه مبنی بر اشتغال به خدمت نظام وظیفه ، گواهی اشتغال به تحصیل در مقطع بالاتر از دانشگاه محل تحصیل با ذکر معافیت تحصیلی(جهت آقایان)

* ارائه فرم تسویه حساب از صندوق رفاه دانشجویان (مخصوص دانشجویانی که در طول تحصیل از وام دانشجویی و …استفاده نموده و در گواهینامه موقت آنان بدهی درج گردیده است).

تذکر مهم۱: با توجه به اینکه دانشجویان روزانه موظف به ایفای تعهدات آموزش رایگان خود می باشند و با توجه به دستور العمل شماره ۲۷۷۴۳۴/۴ مورخ ۳/۱۱/۱۳۹۶ سازمان امور دانشجویان؛ از تاریخ ۱/۱۲/۱۳۹۶، این دانشجویان موظفند قبل از ارسال مدارک به منظور انجام امور بررسی فرایند لغو تعهد آموزش رایگان خود که به یکی از سه طریق زیر می باشد به آدرس:”سامانه جامع امور دانشجویی(سجاد)”(http://portal.saorg.ir) مراجعه و بعد از ثبت نام، اسکن و بارگذاری مدارک خواسته شده در سامانه، بلافاصله مدارک را به دانشگاه ارسال نمایند.

الف) لغو تعهد دانشجویان دبیری:

۱) درخواست متعهد به اداره آموزش و پرورش محل خدمت.

۲) موافقت اداره محل خدمت و ارسال درخواست متقاضی به اداره کل آموزش و پرورش محل خدمت.

۳)ارسال نامه از اداره کل آموزش وپرورش محل خدمت (بر اساس فرم شماره۱۱) به همراه آخرین فرم ۵۰۲ و محاسبه تعهد انجام شده متقاضی به معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه. ( در صورت خرید تعهدات، تصویر فیش واریزی ضمیمه نامه گردد)

۴) بررسی درخواست و صدور نامه ایفای تعهد آموزش رایگان.

ب) لغو تعهد دانشجویان غیردبیری:

لغو تعهد آموزش رایگان باید از طریق سامانه ی سجاد وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری صورت پذیرد. متقاضی پس از ثبت نام در سامانه می بایست اصل مدارک جهت تایید به این اداره ارسال یا تحویل گردد. در صورت خاتمه فرآیند لغو تعهد و صدور نامه لغو تعهد از طریق سامانه سجاد، دانشجو می تواند با به همراه داشتن بقیه مدارک به این اداره مراجعه نماید.

تذکر۲: در کلیه موارد درخواست دانشنامه ، لازم است دانش آموختگان جهت برقراری ارتباطی بهتر و آسانتر به همراه مدارک خود، شماره تلفنی که جوابگو هستند را به همراه مدارک به این اداره ارسال نمایند.

تذکر۳: لازم به ذکر است در کلیه مراحل صدور دانشنامه از ابتدای درخواست تا دریافت دانشنامه؛ نیازی به حضور دانش آموختگان محترم نخواهد بود.

*** دانش آموختگان می توانند مدارک خود را به آدرس: تهران،لویزان،خیابان شهید شعبانلو،دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی،کدپستی: ۱۶۷۸۸۱۵۸۱۱ پست نموده و پس از اطمینان از صدور دانشنامه خود(دریافت پیامک)و یا از طریق مشاهده  پیشخوان خدمت سیستم گلستان صرفا در روزهای یکشنبه یا سه شنبه به اداره دانتش آموختگان مراجعه و مدرک خود را دریافت نمایند.