سرپرست اداره کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان:دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در ایران واکسینه می‌شوند

سرپرست اداره کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان گفت: دانشجویان خارجی که در دانشگاه‌های داخل کشور تحصیل می‌کنند و هم اکنون در ایران حضور دارند به همراه سایر دانشجویان واکسینه می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان ، دکتر افشین آخوندزاده در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: حدود ۲ هزار دانشجوی غیرایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های ایران با وجود شیوع کرونا به کشور خود بازنگشتند و با رعایت پروتکل های بهداشتی در خوابگاه های دانشگاه های محل تحصیل، اسکان دارند البته تعداد دانشجویان پزشکی که در ایران مانده اند بیشتر از دانشجویان غیرپزشکی است.

وی افزود: بیشتر دانشجویان خارجی که در داخل کشور مانده اند، به دلیل پیش بردن پایان نامه ها و رساله ها برای دفاع و به موقع دانش آموخته شدن است.

سرپرست اداره کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان به این نکته اشاره کرد که در زمان واکسینه شدن دانشجویان ایرانی، دانشجویان غیرایرانی هم در لیست قرار دارند.

آخوندزاده تصریح کرد: هیچ تفاوتی بین دانشجویان ایرانی و غیرایرانی برای واکسیناسیون وجود ندارد و اولویت با آن دسته از دانشجویان غیرایرانی است که همانند دانشجویان ایرانی باید تحصیلات خود را به موقع به اتمام برسانند.

وی درباره بازگشت دانشجویان خارجی به داخل کشور برای حضور در کلاس ها از مهرماه تاکید کرد: این موضوع بستگی به شرایط کرونا دارد و بر اساس تصمیم های ستاد ملی مقابله با کرونا،‌ در این باره تمهیداتی اندیشیده می شود.

به گزارش ایرنا،‌ تعداد دانشجویان غیرایرانی در دانشگاه‌های سراسر کشور از ۳۸ هزار و ۱۶۰ نفر در سال ۱۳۹۸ به ۵۷ هزار و ۶۷۵ نفر در سال ۹۹ رسید.

همزمان با مجازی شدن آموزش دانشگاه ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، بیش از ۱۵ هزار نفر از دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه های ایران به کشور خود بازگشتند و از طریق آموزش های مجازی با استادان خود در ایران ارتباط دارند.

 

منبع اصلی خبر

 

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۱۴۰۰۰۴۲۱۰۵