سال ۱۴۰۰ و رشد تقریباً دو برابری فرهنگ (گزارش عملکرد فرهنگی سال ۱۴۰۰)

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در راستای مأموریت دانشگاه و با رسالت تعالی فرهنگی و ناظر به اسناد بالادستی، تلاش کرده است در پرتو برنامه ها و فعالیت فرهنگی، به ترویج کلیت فرهنگی به مثابة بنیان اقدامات دانشگاهی بپردازد و در ضمن اهتمام به محصولات فرهنگی، به فرایندها و کلیت فرهنگی التفات اثربخش داشته باشد.

در سال ۱۴۰۰ ما شاهد رشد حدود دوبرابری برنامه ها و فعالیت های فرهنگی در دانشگاه در نسبت با سال گذشته بودیم. همچنین، رخدادهای تازه فرهنگیای در دانشگاه رخ داده است که بی سابقه یا کم سابقه بودند. در سالی که گذشت ما نخستین همایش ملی فرهنگ با تأکید بر جنبه های فرهنگی و اجتماعی کرونا را داشتیم. افزون بر آن، بزرگداشت روز فرهنگ، جشن بزرگ انقلاب، کاروان بزرگ راهیان نور، اردوهای جهادی، برگزاری مناظره انتخاباتی میان نمایندگان خانم نامزدهای ریاست جمهوری، برگزاری بیش از صد جلسه دورة کارآفرینی نیاز، و دهها برنامه و فعالیت نویی که توانسته تا حدودی هوای تازه فرهنگی را در دانشگاه جاری سازد و همة اینها در دوران سخت کرونایی رقم خورد.

همچنین در سال ۱۴۰۰ شاهد موفقیت های فرهنگی بودیم؛ موفقیت هایی همانند: کسب رتبه یک کشوری در جشنوارة سراسری قرآن و عترت؛ کسب رتبة برگزیده و شایسته تقدیر در جشنواره ملی رویش؛ کسب رتبه یک کشوری در بخش سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی؛ کسب رتبه دوم نشریات استان تهران توسط نشریه حیات.

 

**فایل گزارش عملکرد معاونت فرهنگی و اجتماعی**