رییس بنیاد نخبگان استان زنجان خبر داد:بورس تحصیلی دکتر غضنفریان اعطا می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به منظور الگوسازی از مفاخر بومی و همچنین حمایت بیشتر از مستعدان‌برتر در قالب اعطای جوایز تحصیلی، نشست هم‌اندیشی در خصوص ایجاد بورس تحصیلی مرحوم دکتر امیر اعلم غضنفریان به همت بنیاد نخبگان استان زنجان برگزار شد.

در این نشست، سیف‌الله رسولی؛ رییس بنیاد نخبگان زنجان ضمن اشاره به افتخارآفرینی‌های مرحوم دکتر غضنفریان، فعالیت‌های خانواده مرحوم را در کمک به مراکز پژوهشی و مدارس و حمایت از مراکز بهداشتی و بیماران قابل تقدیر دانست.

وی با اشاره به برنامه‌های بنیاد ملی نخبگان در استفاده از ظرفیت‌ و نیات واقفین درحوزه علم و فناوری، بر اهتمام جدی بنیاد نخبگان استان در این حوزه تأکید کرد.
عباس‌زاده؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه تحصیلات‌تکمیلی علوم‌پایه زنجان و مسئول راه‌اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی فیزیک- الکترونیک نیز به برخی از کمک‌های خانواده مرحوم دکتر غضنفریان مانند تجهیز این آزمایشگاه و یا حمایت از استعدادهای تحصیلی دانش‌آموزی اشاره کرد.

در ادامه خانوادة مرحوم دکتر غضنفریان از آمادگی خود در تأمین منابع مالی اعطای بورس تحصیلی بنام آن مرحوم در سال جاری خبر دادند.

در این نشست مقرر شد بنیاد نخبگان استان زنجان اقدامات لازم برای نام‌گذاری این بورس تحصیلی و شناسایی دانشجویان واجد شرایط برای دریافت این بورس را انجام و با همراهی سایر خیرین، توسعه این بورس تحصیلی را در دستور کار قرار دهد.

لازم به ذکر است، مرحوم  امیر اعلم غضنفریان در سال ۱۳۶۷ به همراه تیم المپیاد ریاضی عازم کشور استرالیا شد و به عنوان اولین ایرانی، موفق به کسب مدال نقره این المپیاد شد و در همان سال نیز برای تحصیل در رشته الکترونیک، وارد دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی‌ شریف شد.

او در ادامة مسیر علمی خود و برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر، به دانشگاه استنفورد رفت و در امتحان ورودی این دانشگاه رتبه ۳ را در میان کل شرکت‌کنندگان جهانی از آن خود کرد.

دکتر امیر اعلم غضنفریان در تاریخ ۱۵ آبان ماه ۱۳۷۸ بر اثر بیماری سرطان درگذشت.

 

 

 

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

 

کد خبر: ۱۴۰۰۰۳۰۳۰۲