رونمایی از دو نرم افزار طراحی شده دو عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی

به گزارش معاونت پژوهش و فناوری”آقای دکتر قربانی” دو نسخه نرم افزار به همت پژوهشگران دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی با حضور سرپرست دانشگاه “آقای دکتر مهدی نژاد ” رونمایی شد. در انتهای این  مراسم رونمایی از زحمات این پژوهشگران تقدیر به عمل آمد.

  • سامانه اطلاع رسانی مدیریت بحران ایران (ایدمان) آقای دکتر سعید بهزادی پیرو این سامانه اظهار داشتند:سامانه ای است که به صورت هوشمند خبرهای متنوع از بحران های طبیعی کشور را جمع آوری نموده، سپس آنها را تحلیل می نماید و اطلاعات سودمندی را در اختیار کاربران قرار میدهد.فرایند تحلیل ها در این سامانه در چند مرحله انجام میشود:در مرحله اول، این سامانه به صورت هوشمند خبرهای مرتبط با مدیریت بحران کشور را از میان سایت های خبری جمع آوری میکند و در داخل سایت به کاربران نمایش می دهد.در مرحله دوم، متن اخبار جمع آوری شده را جاروب (اسکن) نموده و هر خبر را بر اساس نوع بحران و مکان وقوع دسته بندی مینماید. سپس این اطلاعات را به همراه زمان وقوع خبر در پایگاه داده ذخیر می نماید.

    در مرحله سوم، نمودارهای توصیفی (نمودار) و مکانی (نقشه) را بر اساس پایگاه داده ایجاد شده ترسیم می نماید

    اخیرا قابلیت جدیدی به این سامانه اضافه گردیده که بر اساس داده های موجود در پایگاه داده قابلیت پیش بنی وقوع بحران را در ماه اخیر به کاربران ارائه می دهد.

  • تور مجازی ۳۶۰ درجه دانشگاه

در این جلسه آقای دکتر علیرضا بساق زاده توضیحاتی پیرامون توانمندی های دانشکده مهندسی کامپیوتر و بصورت خاص پروژه تور مجازی دانشکده مهندسی کامپیوتر ارایه دادند. در این پروژه امکان مشاهده مجازی و ۳۶۰ درجه دانشکده مهندسی کامپیوتر وجود دارد که به افراد حس حضور در فضای واقعی را میدهد. در این زمینه پیشنهاد ایجاد تور مجازی دانشگاه و همچنین تور مجازی برای نمایشگاه های دانشگاه مطرح گردید.

 

معاونت پژوهش و فناوری

۰۱۱۲۲۱۰۱