روابط عمومی دانشگاه اعلام کرد

کسب رتبه  ۸۹ برای دانشگاه شهید رجائی در حوزه ” آموزش کیفی ” در نظام رتبه ­بندی دانشگاهی تایمز در سال ۲۰۱۹

دانشگاه شهید رجائی موفق به کسب رتبه ۸۹ در حوزه ” آموزش کیفی ” در بین دانشگاه‌های دنیا، بر اساس نظام رتبه‌بندی تایمز شده است. در آموزش كيفي، سهم دانشگاه­ها در يادگيري سال­هاي اوليه و مادام­العمر، پژوهش در حوزه تعلیم و تربیت، و همچنین در آموزش فراگير، مورد ارزیابی قرار می­گیرد. آقای دکتر حسن جعفری، مدیر کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه که به همراه آقای دکتر فرامرز آشنای قاسمی، رئیس اداره انتشارات و نشریات علمی- پژوهشی دانشگاه، ضمن بیان خبر فوق افزودند: از آنجایی که این نخستین بار است که نام دانشگاه شهید رجائی، در چنین نظام رتبه‌بندی معتبری وارد شده است، اهمیت این رتبه بیش از پیش مشخص می‌شود.

شایان ذکر است تأثیر دانشگاه­ها در آموزش عالی در نظام رتبه­بندی­ تایمز، دانشگاه­ها را از نظر اهداف توسعه پایدار مورد نظر سازمان ملل، ارزیابی می­کند. در این ارزیابی، شاخص‌های دقیقی به منظور مقایسه جامع و متوازن دانشگاه­ها در سه حوزه پژوهش، توسعه و نظارت فراهم شده­ است. در رتبه‌بندی سال ۲۰۱۹ که اولین رتبه­بندی مذکور است؛ تاکنون بیش از ۴۵۰ دانشگاه از ۷۶ کشور مورد ارزیابی قرار گرفته شده‌اند. در حال حاضر، در این رتبه‌بندی دانشگاه Auckland از کشور نیوزیلند پیشتاز است و سه دانشگاه McMaster و British Columbia کانادا و Manchester انگلستان با آن دانشگاه رقابت دارند. در این رتبه‌بندی، کشور ژاپن با ۴۱، ایالات متحده با ۳۱ و به دنبال آن‌ها روسیه با ۳۰ دانشگاه، بیشترین تعداد دانشگاه­ها را به خود اختصاص داده‌اند.

قابل ذکر است آقایان دکتر حسن جعفری و دکتر فرامرز آشنای قاسمی از اواخر پاییز سال ۱۳۹۶ و بر اساس یک طرح پژوهشی داخلی تحت عنوان تحقیق، مطالعه و عملیاتی ساختن ورود نام دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی در نظام‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در حال وارد کردن نام دانشگاه شهید رجائی در نظام‌های مختلف و مطرح جهانی هستند که رتبه فوق، نخستین دستاورد این عزیزان بوده، و ان‌شاء‌ا… به‌زودی اخبار خوش دیگری در این زمینه، به اطلاع خواهد رسید.

لینک خبر:

https://www.timeshighereducation.com/search?search=rajaee

sdg4-top-90-copy