رایحه «توسعه، تحول و پیشرفت کشور» در دولت سیزدهم به خوبی استشمام می شود

مهدی نژاد در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر سال ۱۴۰۲:

رایحه «توسعه، تحول و پیشرفت کشور» در دولت سیزدهم به خوبی استشمام می شود

 

دانشگاه های کشور با ارائه راهکارهای حل بیش از ۱۱ هزار مسأله ملی و مهم کشور، ثابت کردند که توسعه، تحول و پیشرفت جامعه، در گرو تولیدات علمی و پژوهش های کاربردی دانشگاهیان است و آنچه موجب رشد و  بالندگي فرهنگ و تمدن ايران اسلامي خواهد شد، توجه به یافته های علمی و پژوهشی دقيق، عالمانه و همسو با  نيازهاي واقعي  جامعه است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، جمال الدین مهدی نژاد، عصر امروز دوشنبه ۲۷ آذر۱۴۰۲ در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر سال ۱۴۰۲و همزمان با سالروز شهادت آیت الله شهید دکتر مفتح و مقارن با روز وحدت حوزه و دانشگاه در سالن شهید طهرانی مقدم دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ضمن تقدیر و تشکر از پژوهشگران برتر سال ۱۴۰۲ بر مرجعیت علمی دانشگاه تأکید کرد و هفته پژوهش را فرصت مغتنمی برای شناسایی نخبگان، شایستگان و فرزانگان برای پیشبرد اهداف نظام مقدس تعلیم و تربیت و تحقق مأموریت های دانشگاه دانست.

مهدی نژاد، ضمن ارائه آماری از مسائل حل شده کشور از سوی دانشگاهیان اذعان داشت: بیش از ۱۱ هزار مسأله ملی و مهم کشور، جهت بررسی راهکارهای حل مسأله، به دانشگاه های سراسر کشور سپرده شد که همه به راهکار و حل مسأله انجامید و این امر ثابت کرد که کلید توسعه، تحول و پیشرفت جامعه، در دست دانشگاهیان و تولیدات علمی و پژوهش های کاربردی اساتید و دانشجویان قرار دارد.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به آمار ۱۰۰۰ نفری اساتیدی که با دریافت مأموریت و فرصت مطالعاتی در صنعت، افزود: بهره مندی اساتید از فرصت مطالعاتی، در راستای کمک به توسعه صنایع کشور و مبین دغدغه مندی آنان برای بهبود وضعیت صنعت کشور بوده است.

وی افزود دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با توجه به مأموریت های خود ضمن برنامه ریزی های مدون، توانست دانشجویان رشته های مختلف فنی و حرفه ای خود را به عنوان کارورز و کارآموز وارد بخش های مختلف صنایع کشور کند تا ضمن کسب مهارت در توسعه و تعالی کشور، سهیم کند.

سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی ضمن اشاره به نقش اساسی هنرستان ها در تولید، گفت: دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در راستای تحقق  مأموریت های و ایفای نقش مرجعیت علمی خود، توانسته است از طریق  ایجاد ارتباط مستقیم با هنرستان های فنی و حرفه ای کشور، نیازهای علمی  کشور را   شناسایی کرده و  با  انجام پژوهش های کاربردی و تولید علم نافع،  رفع نیازهای جامعه را برآورده ساخته و رسالت خویش را در توسعه همه جانبه کشور  به انجام رساند.

 جمال الدین مهدی نژاد، در پایان ضمن تأکید بر استمرار حرکت دانشگاه در مسیر مأموریت های تعیین شده افزود: امروز به برکت حضور اساتید و دانشجویان متعهد و انقلابی و در سایه پژوهش های کاربردی و تولید علم نافع، رایحه «توسعه، تحول و پیشرفت کشور» را به خوبی می توان در دولت سیزدهم استشمام کرد.

شایان ذکر است آیین تجلیل از پژوهشگران برتر سال ۱۴۰۲، با حضور عباسیان؛ رئیس مرکز علوم شناختی وزارت دفاع، سید فرهنگ فصیحی، معاون سابق  برنامه‌ریزی صندوق نوآوری و شکوفایی و رییس پارک علم و فناوری دانشگاه امیرکبیر، اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان حضور داشتند و در پایان این مراسم ضمن معرفی پژوهشگران برتر، از برگزیدگان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.