دغدغه‌های نظام تربیت دبیر

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خبر داد؛

💠

دغدغه‌های نظام تربیت دبیر

🔸️مسئله دغدغه‌مندی برای نظام تعلیم و تربیت دبیر نه یک موضوع صنفی و سیاسی، بلکه یک مسئله مهم ملّی و تمدنی است که پرداختن به آن با هدف اصلاح مسیر و تقویت این ساختار همچون تعلیم و تعلّم، عبادت است. یک حقیقت محض غیر قابل انکار این است که نظام تربیت دبیر اول نیازمند توجه و دوم مستلزم بودجه است. #منزلت_معلمان در گرو توجه به این موضوع بوده و به همان اندازه که این مهم و #معیشت_معلم مورد توجه قرار بگیرد، بودجه و حمایت لازم نیز از آن صورت خواهد گرفت.

🔹️احترام به منزلت معلم در کنار تأمین معیشت آن، کلید واژه‌هایی که همواره از سوی رهبری در دیدار با مسئولین تکرار و بر آنها تأکید می‌شود و نشان از توجه ویژه ایشان به مسئله مهم و راهبردی تعلیم و تربیت دارد. پرورش نسلی دارای هویت ملّی مستحکم و آگاه که پرچمدار کشور، پیشتاز در عرصه‌های جهانی و پیشگام تمدن نوین ایران اسلامی باشند، جز با تربیت دبیر و معلمانی ماهر و عالم امکان‌پذیر نخواهد بود.

📈 نمودار بودجه چند دانشگاه شهر تهران و بودجه دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (در تصویر) [۱]

📝 هیئت تحریریه

📰 #نشریه_دبیران_جوان

🆔eitaa.com/DbjSRTTU1

🔸️زمانی نظام آموزشی و ورود به دانشگاه فرصتی بود برای جبران عقب ماندگی قشر ضعیف‌تر جامعه تا با ظهور و بروز استعداد ذاتی، نسلی دارا و آگاه ایجاد شود، اما با سیاست‌های غلط در پیش گرفته شده و #خصوصی سازی آموزش یا پولی کردن آن! خطری وجود دارد که شاید رؤیای دانش آموزان مناطق محروم بر باد رود.

🔹️قطعا علم از ثروت ارزشمندتر است چرا که این ثروت است که صرف علم شده و برای آن هزینه می‌شود اما از طرفی علم نیز بدون ثروت تولید نخواهد شد و بدون پیشران مالی تنها فرضی روی کاغذ و اندیشه‌ای درون ذهن باقی خواهد ماند.

🔸️مسئله اصلی اینجاست که ثروت مذکور از کجا باید تأمین شود و آیا در روزگار ما دولت‌ها وظیفه‌ای جز پرورش استعداد جمعی و رشد ملی کشور دارند؟ امری که اگر عادلانه انجام نشود زخم دیگری بر پیکر پاک مستضعفان خواهد بود.

🔹️راهکار این مهم جمع آوری سرمایه از محل مالیات و تقسیم ثروت با #ترازوی_عدالت میان تمام فرزندان ایران است تا در گام اول آموزش عمومی و پرورش همگانی شهروندان به حد نصاب برسد و در سطحی بالاتر شایستگان بتوانند فارغ از هر مرزبندی اشتباهی، استعدادهای خود را شکوفا کنند تا هنر، علم و صنعت کشور به سوی تعالی و تکامل رشد کرده و موجب بنیانگذاری یک #تمدن پویا و آرمانی شود. امید است با بازگشت به اصل قانون و اجرای #انصاف و #عدالت در حق عموم ملت، دوباره بذر هویت ملی و تلاش برای سازندگی کشور به دست نسل آینده ساز جوانه بزند.

👨🏻‍🏫 #کانون_دبیران_جوان

🆔eitaa.com/DbjSRTTU1