در کمیسیون دایمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری مطرح شد؛ اختصاص سیاست راهبردی برای علوم پایه

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از ایرنا،، دکترغلامحسین رحیمی شعرباف امروز (پنج شنبه) در حاشیه دویست و سومین جلسه کمیسیون دایمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران به دستور جلسه این کمیسیون اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه ارتقای علوم پایه از سوی رییس کمیسیون تخصصی علوم پایه از جمله گزارش‌های ارایه شده در این جلسه بود که در آن، وضعیت علوم پایه تشریح شد.

وی درباره ارتقای علوم پایه گفت: برنامه‌هایی که در سال‌های اخیر برای ارتقای علوم پایه طراحی و به اجرا گذاشته شد، در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اعضای جلسه پیشنهادهایی مطرح کردند که به منظور ارتقای علوم پایه در سال جاری تا ۲ سال آینده انجام شود.

به گفته معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، بر اساس مصوبات جلسه کمیسون دایمی عتف، برنامه علوم پایه در چارچوب یک سیاست کلی راهبردی پیگیری می‌شود.

دبیر کل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، افزود: در این جلسه گزارشی در ارتباط با برنامه های ارتقای علوم پایه برای سال ۱۴۰۱ ارایه شد که پیگیری می شود

دکتررحیمی وضعیت و برنامه تحقیقاتی و علمی وزارت آموزش و پرورش را از دیگر گزارش‌های ارایه شده در این جلسه اعلام کرد و گفت: در این گزارش از سوی پژوهشکده آموزش و پرورش، برنامه تحقیقاتی به عنوان پشتوانه اجرایی سند تحول آموزش و پرورش ارایه شد.

دکتررحیمی افزود: این برنامه‌های تحقیقاتی مجموعه فعالیت های علمی انجام شده در پژوهشگاه آموزش و پرورش، دانشگاه شهید رجایی، دانشگاه فرهنگیان و سازمان برنامه‌ ریزی آموزش و پرورش است.

 

 

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

 

کد خبر: ۱۴۰۰۰۳۲۹۰۲