در سومین نشست کارگروه همکاری‌های آکادمیک ایران و اتریش صورت می‌گیرد؛ بررسی افق همکاری‌های مشترک دانشگاهی و پژوهشی

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، این نشست با حضور دکتر حسین سالارآملی، رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی و همتای اتریشی وی باربارا ویتگروبر، مدیر کل تحقیقات علمی و روابط بین المللی وزارت آموزش، علوم و تحقیقات فدرال اتریش به عنوان روسای دو هیئت ایرانی و اتریشی برگزار خواهد شد و نمایندگان دانشگاه خوارزمی به عنوان مرجع ملی همکاری‌های علمی و تعاملات بین‌المللی با فدرال اتریش، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعدادی از محققان دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های دو کشورنیز حضور خواهند داشت.
در این نشست، سیاستگزاری و برنامه ریزی‌های کلان بر اساس نقشه راه همکاری های دو کشور متناسب با راهبردهای توسعه علوم و پژوهش در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزشپزشکی به شیوه‌ای هماهنگ، پویا وآینده نگر تبیین خواهد شد.
همچنین با حضور دکتر کالیچه، مدیر کل اجرایی آژانس بین المللی آموزش و بین المللی سازی فدرال اتریش (OeAD) دراین نشست ؛ برنامه همکاری‌های پژوهشی ایران و اتریش تحت عنوان (IMPULSE Iran-Austria) مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
پیش بینی شده است در نشست کار گروه همکاری‌های مشترک دو کشور، دو تن از پژوهشگران موفق طرح‌های پژوهشی دو کشور از دانشگاه‌های اینسبروگ و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گزارشی از وضعیت همکاری و اجرای پروژه‌های خود ارائه نمایند.
گفتنی است در این نشست، گزارشی از شیوه‌ها و فرآیندهایی که در اجرای برنامه موفق همکاری‌های پژوهشی IMPULSE از سوی دو کشور به کار گرفته شده است، توسط نمایندگان ایرانی و اتریشی شرکت کننده در نشست ارائه خواهد شد تا بر همین اساس، تداوم و اجرای مرحله آتی همکاری‌های پژوهشی مورد ارزیابی قرار گرفته و طرح مدیریت و اجرای آن در همکاری‌های بین‌المللی پژوهشی از سوی ایران و اتریش ترسیم شود.

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

 

کد خبر: ۱۴۰۰۰۳۰۴۰۳