در راستای گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی؛ قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با رئیس دانشگاه جامعه اسلامی لبنان دیدار کرد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر وحید حدادی اصل در این دیدار با بیان اینکه یکی از سیاست‌های کشور ما ارتباط خوب با کشور لبنان است، اظهار امیدواری کرد این سفر فتح بابی برای تعامل بیشتر باشد.

وی با اشاره به اینکه لبنان بخشی از نظام اسلامی کل دنیا محسوب می‌شود، گفت: امیدوارم در زمینه تبادل دانشجو، انتقال تکنولوژی بین دو کشور ایران و لبنان بتوانیم ارتباط علمی خوبی داشته باشیم و علاقمندیم اساتید لبنانی به ایران به عنوان خانه خود بیایند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل خاطرنشان کرد: در طول ۴۰ سال تحریم های ظالمانه آمریکا، دستاوردهای خوب علمی بسیاری کسب کردیم و آمادگی داریم که آنها را به کشور لبنان انتقال دهیم.

وی افزود: در مباحثی چون مهندسی پزشکی، بایو مدیکال، راهسازی و تونل سازی  دستاوردهای بسیار خوبی داشته ایم و در بحث سدسازی یکی از کشورهای مطرح دنیا هستیم. همچنین در زمینه ژنتیک، هوافضا، مهندسی پتروشیمی و نفت و رشته های علوم انسانی نیز پیشرفتهای خوبی داشته ایم.

رئیس مرکز همکاری های علمی بین‌المللی وزارت علوم در ادامه بیان کرد: در اولین فرصت هیئتی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری از دانشگاه جامعه اسلامی لبنان بازدید خواهد کرد تا با پتانسیل ها و امکانات موجود دانشگاه شما آشنایی یابند تا بتوانند نکات همکاری را مشخص کنند.

وی افزود: معتقد به کمکهای علمی وفناوری به کشور لبنان هستیم و این امر تکلیفی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به گردن ما نهاده است. کمک ‌های بسیاری کشور ایران می‌تواند به شما بکند چون معتقد هستیم که لبنان در مرز درگیری با اسرائیل است.

حدادی اصل تصریح کرد: آماده‌ایم در رشته های اولویت‌دار شما، پذیرش دانشجو در کشورمان در مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) انجام گیرد. همچنین اساتید دانشگاه شما برای دوره های فرصت های مطالعاتی به ایران سفر کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ پارک علم و فناوری در کشورمان مشغول فعالیت هستند که علوم دانشگاهی را به صنعت تبدیل می کنند اظهار داشت: می توانیم این پارک ها را به دانشگاه های لبنان ارتباط دهیم.

دکتر حسن القیس رئیس دانشگاه جامعه اسلامی لبنان نیز در این دیدار با بیان اینکه این دانشگاه دارای چهار بخش در جنوب، مرکز، بیروت و بعلبک است، اظهار داشت: بیش از ۱۶ هزار دانشجو در هشت دانشکده فنی و مهندسی، بهداشت، مدیریت، حقوق، علوم پایه، گردشگری، دروس اسلامی و ادبیات علوم انسانی در دانشگاه  اسلامی لبنان مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: هزاران دانشجو در طی ۱۵ سال از این دانشگاه در رشته‌هایی چون مهندسی پزشکی، فناوری اطلاعات، مهندسی فضا و مهندسی عمران فارغ التحصیل شده اند.

رئیس دانشگاه جامعه اسلامی لبنان اظهار داشت: در زمینه تکنولوژی نانو نیازمندیم که از تجربیات جمهوری اسلامی ایران بهره مند شویم.

به گفته وی جمهوری اسلامی ایران پشتوانه محکمی برای شیعیان دنیا بخصوص لبنان است.

 

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۱۴۰۱۰۵۰۹۰۲