دانشگاه تبریز اعلام کرد : نتایج دومین فراخوان طرحهای پژوهشی مشترک ایران و ترکیه

در پی اعلان دومین فراخوان طرح­های پژوهشی مشترک جمهوری اسلامی  ایران و جمهوری ترکیه در چارچوب برنامه TUBITAK-MSRT-NIMAD Joint Call 2020  در مهر ماه ۱۳۹۹ که به دریافت ۱۷۲ طرح پژوهشی مشترک محققان ایرانی و ترکیه ای منجر شد، داوریهای فنی و علمی از طریق سامانه های ویژه بارگذاری و داوری طرحها در دانشگاه تبریز به عنوان مسئول کارگروه همکاریهای علمی ایران و ترکیه، موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (NIMAD) و نیز سازمان پژوهش و فناوری ترکیه (توبیتاک) انجام شد.

فرآیند بررسی اولیه مدارک ارسالی  توسط کارشناسان هر حوزه انجام گرفت و سپس ۱۵۶طرح نهایی که مطابق موارد درخواستی هردو طرف بارگزاری و ارسال شده بودند در دی ماه ۱۳۹۹ وارد مرحله داوری شدند. داوری علمی طرحهای غیر حوزه علوم پزشکی (MSRT) با دعوت از اعضای هیات علمی و محققین از دانشگاهها و مراکز پژوهشی سراسر کشور انجام شد و برای هر طرح ۲ داور منتخب از محققین سراسر کشور اختصاص یافت. در کشور ترکیه نیز داوریها توسط توبیتاک با اختصاص ۳ داور به هر طرح انجام گرفت.

با جمع بندی نظرات داوران هر دو کشور و امتیازات کسب شده  در  اردیبهشت سال  ۱۴۰۰، تعداد ۲۵ طرح  مشترک میان پژوهشگران ایرانی و ترکیه ای معرفی شد.

بودجه اختصاص داده شده برای هر طرح‌ منتخب محققان ایرانی  ۶۰۰ میلیون ریال و برای پژوهشگران ترکیه ای به صورت متغیر بین ۱۷۰٫۰۰۰ تا ۳۰۰٫۰۰۰ لیر ترکیه تعیین شده است که بعد از تنظیم و امضای قراردادها وانجام تعهدات مجریان طرح پرداخت خواهد شد.

پژوهشگران منتخب دانشگاه ها و پژوهشگاه های وابسته؛ می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مدیریت همکاریهای علمی و بین المللی بین المللی دانشگاه تبریز با آدرس ایمیل irtu@tabrizu.ac.ir تماس حاصل نمایند.

محققین حوزه علوم پزشکی نیز می توانند جهت کسب اطلاع از نتیجه داوری به وبگاه موسسه تحقیقات علوم پزشکی (نیماد) مراجعه کنند.

جهت اطلاع از اسامی، فایل ضمیمه را در پایین صفحه ببینید.

 

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

 

کد خبر: ۱۴۰۰۰۲۲۹۰۵