دانشجویان بین‌المللی چالش‌های تازه‌ای را تجربه‌ می‌کنند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در سراسر جهان، دانشجویان بین المللی، مانند بسیاری دیگر از حضور در کلاس‌های درس و تحصیل حضوری محروم هستند زیرا با شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های جدیدی از سوی دولت‌ها اعمال شده است.

یکی از دانشجویان بین‌المللی بیان می‌کند تغییر بزرگی در زندگی دانش‌آموزان و دانشجویان رخ داده است، به طوری که حضور نیافتن در اماکن عمومی، لغو دیدارهای حضوری و عدم شکل گیری، گروه های مطالعه روند زندگی آنان را دست‌خوش تغییر کرد. این تغییر از ماه مارس هر روز تکرار می‌شود و من  فقط بیدار می شوم تا کارهایی را با رایانه انجام می‌دهم. این موضوع قطعا مشکلات روحی دانشجو را بیش‌تر می‌کند و آنان از قبل منزوی‌تر می‌شوند.

در این میان، نرم‌افزارهای کنفرانس ویدئویی و گفت و گوهای برخط، گروهی نقشی مهم در کاهش انزوا دارند و زمینه ادامه ارتباط میان دانشجویان را فراهم می‌کنند.

برگزاری رویدادهای آنلاین برای کاهش مشکلات ناشی از انزوا

دانشگاه‌ها و اتحادیه‌های دانشجویی در این دوره، با برگزاری رویدادهای دیجیتالی از سفرهای معمول تا برگزاری بازارهای آنلاین و دورهمی‌های دانشجویی را سعی می‌کنند از دشواری‌های قرنطینه و مشکلات ناشی از کرونا بکاهند. انجمن دانشجویان دانشگاه گلاسگو کالدونیان اعلام کرد که این انجمن‌ها در هر هفته سه رویداد آنلاین را برای دانشجویان برگزار می کند.

در همین حال، ارائه دهندگان محل اقامت دانشجویی با ارائه نکاتی در مورد تزیین محل اقامت خود  و برگزاری مسابقه‌های آنلاین دانشجویان را به داشتن روحیه‌ای شاد رهنمون می‌کنند.

در دانشگاه ولسی ترینیتی سنت دیوید ، داوطلبان شبکه‌ای را از فعالان ایجاد کرده‌اند و رویدادهایی را  برای دانشجویان ساکن در محوطه دانشگاه در حین تعطیلات برگزار می‌کنند.

یکی از فارغ‌التحصیلان رشته هنرهای زیبا و همکار کالج هنر UWTSD با اشاره به کارهایی که برای داشتن روحیه بهتر دانشجویان انجام می‌شود، توضیح داد: ما برخی از رویدادها را برای دانشجویان بین‌المللی در سوانزی، کارمارتن و لامپتر ایجاد کرده‌ایم زیرا آن‌ها در انگلستان اقامت دارند و این امکان را نداشتند که به خانه‌هایشان بازگردند.

با وجود این‌که دانشگاه‌ها و گروه‌های دیگر تمام تلاش خود را انجام می دهند‌، حتی خوشبینانه‌ترین تحلیل‌ها نیز انکارکننده این واقعیت نخواهد بود که بسیاری از دانشجویان بین‌المللی دوره سختی را تجربه می‌کنند و خواستار توجه بیشتر به لحاظ روحی در ماه‌های پیش رو هستند.

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۹۹۱۱۲۷۰۳