دانشجویان بهترین سفیران برای انتقال علم و فناوری میان کشورها هستند

گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از سازمان امور دانشجویان، دکتر هاشم داداش پور در این دیدار گفت: کشور نیجریه یکی از کشورهای مهم در آفریقا محسوب می‌شود و باتوجه به تعامل مثبت و رو به گسترش روسای جمهور دو کشور، وزارت علوم نیز تصمیم دارد تا در حوزه‌هایی که مربوط به علم و دانش و فناوری می‌شود به گسترش همکاری‌ها با کشور نیجریه بپردازد.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: کشورهای ایران و نیجریه در سازمان‌های مختلفی با یکدیگر همکاری دارند، بنابراین با شناسایی ظرفیت‌های علمی می‌توانیم به یکدیگر کمک شایانی کنیم و با توجه به حمایت‌های دو جانبه موجود، فرصت مناسبی است تا در حوزه علمی همکاری‌ها را تسری بخشیم.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما جذب ۲۵۰ هزار دانشجوی بین‌المللی و تبدیل شدن به هاب جهانی است، تصریح کرد: برای دستیابی به این مهم علاوه بر اعزام هیئت‌های مختلف به کشورهای دیگر به برگزاری کارگاه‌ها و نمایشگاه‌ها خواهیم پرداخت.

‌داداش‌پور با اشاره به اینکه ایران جزء ۱۵ کشور دنیا در حوزه علم و فناوری است، افزود: دانشجویان بهترین سفیران برای انتقال علم و دانش و فناوری هستند و فرصت‌های بی‌نظیری را می‌توانند برای آینده دو کشور رقم بزنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های دو کشور ایران و نیجریه ضروری است به شناسایی بیش‌تر این ظرفیت‌ها بپردازیم و به سرعت وارد عمل شویم؛ در این خصوص ارائه  نقشه راه و وجود یک کارگروه مشترک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

در ادامه این دیدار یاکوبو سنتوراکی سلیمان سفیر کشور نیجریه در ایران ضمن تشکر از دعوت معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: باعث خوشحالی ما است که به اینجا آمده‌ایم، در حقیقت حوزه علم و فناوری بسیار مهم است و از آنجایی که کشور ایران در حوزه علم و فناوری رشد یافته کشور نیجریه بسیار علاقمند است تا از توانمندی‌های کشور ایران بهره‌مند شود.

سفیر نیجریه با بیان اینکه کشور ایران و نیجریه در مجامع بین‌المللی همکاری‌های خوبی داشته است، اظهار کرد: امیدواریم این ارتباطات در حوزه‌های علمی و فناوری نیز افزایش یابد و روابط پایداری میان دو کشور برقرار شود. علم و فناوری باید با کشور های دوست و همسایه تقسیم شود، در این خصوص کشور ایران با سخاوتمندی در این راه گام برداشته است.

گفتنی است، در پایان این دیدار کارگروه مشترکی جهت افزایش ارتباطات در حوزه علم و فناوری تشکیل شد.

منبع اصلی خبر

معاونت پژوهش و فناوری

B01102803