حمایت‌ برای از سرگیری روند جذب دانشجویان بین‌المللی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ به طور مثال دولت استرالیا یکی از بخش هایی بود که در فرآیند شیوع ویروس کرونا دچار آسیب‌های جدی شد و بر همین اساس، بسته‌ای ۵۳ میلیون دلاری را برای ارائه دهندگان خدمات آموزش بین المللی در این کشور که بیشتر از همه گیر آسیب دیدند، اعلام کرده است.

این بسته ۵۳ میلیون دلاری، مختص ارائه دهندگان خدمات آموزش عالی به زبان انگلیسی و غیر دانشگاهی است. هدف از این حمایت، تشویق ارائه دهندگان خدمات به تمرکز دوباره بر روی مدل‌های تجاری جذب دانشجویان بین‌المللی و گسترش دوره‌های آنلاین داخل و خارج از کشور است.

حمایت‌ها برای از سرگیری روند جذب دانشجویان بین‌المللی

دولت اعلام کرده است که در مجموع ۲۶ میلیون دلار برای ۵هزار زیرساخت اضافی کوتاه مدت در سال تحصیلی ۲۰۲۱ اختصاص داده شده است تا ارائه‌دهندگان آموزش عالی غیر دانشگاهی، دانشجویان بین‌المللی بیش‌تری را جذب کنند.

۹٫۴ میلیون دلار بیشتر برای راه اندازی صندوق نوآوری استفاده می شود که کمک هزینه ای حداکثر ۱۵۰،۰۰۰ دلار برای ۱۸۲ ارائه دهنده بخش خصوصی و ارائه دهندگان آموزش عالی دولتی برای رشد جذب دانشجویان خارج از کشور  بع صورت آنلاین ارائه می دهد.

دولت پیشنهاد داد، حدود ۱۲۰۰ ارائه دهنده آموزش خصوصی بین المللی نیز از ۷٫۱ میلیون دلار پس انداز اداری بهره مند شوند. بسیاری از ارائه دهندگان غیر دانشگاهی بسیار ناگهانی شاهد کاهش درآمد بوده اند و بدون برخی از حمایت ها، ممکن است ظرفیت جدی خود را کاهش یا از دست بدهند.

روندی نیازمند اصلاح

داده های دولت حاکی از آن است که ارائه دهندگان آموزش‌ها به زبان انگلیسی ۶۷درصد کاهش ثبت نام دانشجویان بین المللی را شاهد بوده‌اند، در حالی که دانشگاه‌ها ۱۲درصد کاهش را تجربه کرده اند و ارائه دهندگان آموزش عالی غیر دانشگاهی به ۱۷درصد رسیده است. همچنین برخی مؤسسات کاهش تا میزان ۷۰درصد را داشتند.

با تزریق ۱۷ میلیون دلار، توقف در درآمدها اصلاح شده و با از سرگیری دوره‌های آموزشی برای دانشجویان خارج از کشور، کیفیت آموزش‌های مهارتی استرالیا تا اول ژانویه ۲۰۲۲ افزایش می یابد.

دولت اضافه کرد که بسته حمایتی در حدود ۴۷٫۵ میلیون دلار در هزینه های تنظیمی در سال ۲۰۲۰ حاصل می شود، سالی یک میلیارد دلار بودجه تحقیقاتی برای بخش دانشگاهی و همچنین ۳۰هزار زیرساخت دیگر فراهم خواهد کرد.

منبع: پایگاه خبری بین‌المللی پای‌نیوز

 

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

 

کد خبر: ۱۴۰۰۰۲۱۲۰۱