جلسه فرهنگی دانشکده ها

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خبر داد؛
به گزارش کارشناس اداره مطالعات و برنامه ریزی اولین جلسه فرهنگی دانشکده ها در یکشنبه ۴ دی ماه راس ساعت ۱۴ در دفتر معاونت فرهنگی برگزار شد.
در این مراسم که معاون فرهنگی آقای دکتر صلواتی، مدیر فرهنگی آقای دکتر صالح پور، رییس اداره فوق برنامه آقای دکتر یوسفی، رئیس اداره مطالعات و برنامه ریزی آقای دکتر فعله گری، آقای فریدونی کارشناس انجمن های علمی، خانم دکتر محمدی و نماینده فرهنگی از هر دانشکده حضور داشتند به تشریح برنامه های فرهنگی در سه ماهه زمستان پرداخته شد. ابتدا آقای دکتر صالح پور، با اشاره به اولویت بحث فرهنگی در شرایط موجود، جایگاه اصلی و مرکزیت شورای فرهنگی، را دانشکده ها برشمردند و بر تعاملات حوزه های مختلف در دانشکده و همچنین بر تعامل دانشکده ها با یکدیگر در اجرایی شدن هر چه بهتر فعالیت های فرهنگی تاکید کردند ایشان همچنین به کارگیری توانمندیها و ظرفیت های موجود در تمام سطوح اشاره و ارتباط فرهنگ با رسالت اجتماعی دانشگاه را عنوان کردند. سپس آقای دکتر یوسفی، با اشاره به این که انجمن های علمی بازوهای فکری دانشگاه هستند تعامل کانون ها و انجمن ها در برگزاری برنامه های فرهنگی خواستار شدند. در ادامه آقای فریدونی، با بیان این که فرهنگ راه مشترک و طرح اندیشه ها و کنش های افراد در هر جامعه است، بحران های های فعلی را نتیجه عدم آگاهی و روش شناختی نادرست دانستند. ایشان همچنین خواستار صدور ابلاغ دبیران شدند. ایشان تاکید کردند که کلیه فعالیت های انجمن ها بایستی منتج به شرکت در جشنواره رویش و حرکت شود.
در ادامه هر یک از نماینده گان فرهنگی دانشکده ها نقطه نظرات خود را بیان کردند. در ابتدا آقای دکتر رهایی از دانشکده معماری با اشاره به برگزاری مسابقه نجات تخم مرغ به بحث مالی و حمایت مالی در جهت اجرای برنامه هااشاره کردند.
آقای رمضانی از دانشکده مکانیک ضمن تشکر از مجموعه معاونت فرهنگی، به مشکلات مهارتهای ارتباطی در بین قشر دانشجو و استاد اشاره کردند و بازخورد از فعالیت های انجام شده را عنوان کردند. آقای میر کاظم زاده از دانشکده برق، نقش اساتید در پیشبرد فعالیت های فرهنگی را بسیار مهم دانسته و کار فرهنگی را سرمایه گذاری برای نسل آینده برشمردند.در ادامه آقای نقدی از دانشکده مواد، آقای مرادی از دانشکده تربیت بدنی و خانم عبدالملکی از دانشکده علوم پایه به بحث حمایت های مالی و بودجه اشاره کردند. در پایان آقای دکتر صلواتی، ضمن خوشامدگویی بیان کردند تپش نبض فرهنگی در دانشگاه باید از کلاس درس شروع شود و تاکید کردند همان طوری که آموزش در دستور کار دانشکده هاست فرهنگ نیز باید در اولویت کاری دانشکده ها باشد و هر کدام از روسای دانشکده ها مسئول فرهنگی دانشکده هستند.
ایشان خاطرنشان کردند معاونت فرهنگی حوزه ستادی است و سایر بخش ها و معاونت ها بنحو گسترده باید در فعالیت های فرهنگی مشارکت کنند. ایشان همچنین با اشاره به این که افزایش بهره وری و بالندگی دانشگاه، هدف همه حوزه هاست لذا مشارکت دانشکده ها را در تمام حوزه ها در جهت برگزاری فعالیت های فرهنگی خواستار شدند. در این جلسه که یک ساعت و ۳۰ دقیقه به طول انجامید از نمایندگان فرهنگی دانشکده ها خواسته شد برنامه های پیشنهادی حوزه خود را در اسرع وقت به این معاونت ارائه کنند.