جشن بزرگ انقلاب

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی خبر داد:

نمای برفی دانشگاه با فضای رویایی که برف به مدد درختان و میادین و ساختمانهای دانشگاه ساخته همه چیز را برای جشن بزرگ انقلاب، ویژه چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران مهیا کرد.

امروز ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی میزبان بزرگ مردی بود که هفت دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی را تجربه کرد و اکنون عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

سخنران ویژه این جشن، مهندس محمد رضا باهنر بود. استادان و دانشجویان و کارکنان آمدند به عشق انقلاب تا در سالنی با نام پرافتخار شهید طهرانی مقدم، گرد هم آیند برای جشن گرفتن و شنیدن سخنان روشنگر و بصیرت افزا.

مهندس باهنر در این جشن، بجای پرداختن به رویکرد کمی عملکرد نظام، به کانون قدرتمند رویکرد کیفی روی آورد و از این منظر به تحلیل انقلاب و مدیریت ها پرداخت و گفت:
امروزه بر اساس شاخصهای بین المللی موفقیت های حکومت ها را می سنجند شاخص‌هایی مثل تورم و ضریب جینی، رشد اقتصادی، پیشرفت علم و فناوری.
ایشان در این رویکرد کیفی، رتبه اکنون ما را با رتبه ما در سال ۵۷ مقایسه می کنند. در سال ۵۷ رتبه بهداشت ما از آخر سوم و اکنون رتبه سوم از اول است با وجود اینهمه تحریم‌ها و جنگ تحمیلی.

ایشان اظهار داشتند: در مواردی، واقعیت ها را بدتر از انچه هست معرفی می کنیم. وعده ها را بزرگتر از آنچه هست نشان می دهیم و ایده آلها را خیلی غیرممکن تر از امکانات نشان می دهیم و با دست خود شکاف میان واقعیت و ایده آل ها را زیاد کردیم و از این برخی نتیجه می گیرند دیگر کاری نمیشود کرد. به همین دلیل رهبر معظم انقلاب از جهاد تبيين سخن گفتند.

همچنین مهندس باهنر از اهمیت خرد و خردورزی و آزاداندیشی سخن گفت و تاکید داشت که رقیب را نباید تخریب کرد بلکه باید رقیب را به رسمیت شناخت.

این عضو مجمع با استناد به سخنی از حضرت امام خمینی (ره) به فزونی عقل بر علم در شهید رجایی اشاره کردند و تصریح کردند که شهید رجایی و شهید باهنر در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها، خود را در برابر آحاد ملت مسئول دانسته و همواره حس می کردند در پیشگاه خدا برای تک تک کارها و رفتارها و گفته های سازمانی شان باید پاسخ دقیق و روشنی داشته باشند.

از نگاه این رجل سیاسی ایران معاصر، باید فضای انتخابات را باز کرد و باید سرمایه اجتماعی را افزایش داد و میزان حضور مردم در انتخابات نماد سرمایه اجتماعی است. همچنین باید مطابق اصل ۱۷۷ قانون اساسی با حفظ جمهوریت و اسلامیت، تجدیدنظرهایی در قانون اساسی انجام داد. به عنوان نمونه نظام مردم سالاری دینی را با یک مجلس نمی توان اداره کرد منافع ملی باید در مجلس متولی داشته باشد. همچتین نیاز به چند حزب قدر داریم. بدون چند حزب قدر بر مردم سالاری دینی بیمناک هستم.

برنامه جشن بزرگ انقلاب دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی با سخنانی از دکتر مهدی نژاد، سرپرست دانشگاه آغاز شد و با برنامه های متنوعی همچون اجرای سرودهای انقلابی و اجرای تواشیح از سوی گروه بین المللی محراب، و طرح سوالات ادامه یافته و حدود ساعت ۱۵ جلسه اتمام یافت.