جزئیات برنامه های هفته پژوهش و فناوری

به گزارش سرپرست معاونت پژوهش و فناوری،  دکتر مجتبی قربانی؛ هفته پژوهش امسال با رنگ و رویی متفاوت برگزار خواهد شد. وی افزود، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، توسعه فناوری و نوآوری را در دستور کار خود قرار داده و برنامه های متنوعی را برای هفته پژوهش در نظر گرفته است.

دکتر قربانی اظهار داشت: به منظور حفظ یکپارچگی و برگزاری هماهنگ مراسم هفته پژوهش، برنامه‌های هفته پژوهش امسال هماهنگ با ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری از ۱۹ تا ۲۵ آذرماه برگزار می ­گردد.

ایشان فرمودند :با حضور دانشکده ­ها، معاونت­ها و غیره در هفته پژوهش و فناوری، نمایشگاه بزرگی از دستاوردهای پژوهشی، علمی و فناوری دانشگاه برگزار می­ شود که در راستای فرهنگ‌سازی و اطلاع‌ رسانی عمومی و تخصصی فعالیت خواهد کرد.

همچنین در آیین ملی هفته پژوهش و فناوری در روز دوشنبه مراسمی با حضور وزیر محترم آموزش و پرورش جناب آقای دکتر یوسف نوری برگزار خواهد شد. در این مراسم از اساتید، دانشجویان، کارشناسان و مدیران برتر در حوزه معاونت پژوهش و فناوری تقدیر خواهد شد. برای برگزاری هرچه بهتر و با شکوه ­تر برنامه‌های این هفته هماهنگی لازم انجام شده است.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری درباره فرآیند انتخاب افراد برگزیده گفت: امتیازهای پژوهشگران و فناوران با استفاده از آمارگیری از سامانه گلستان و نظرات دانشکده ها برای فعالیت های شاخص مورد ارزیابی قرار گرفته است و برگزیدگان در قالب نشان درجه یک پژوهش، پژوهشگر برتر، پژوهشگر شاخص، مقاله شاخص در حوزه آموزش، کتاب برتر، رساله برتر در حوزه آموزش و نشریه برتر معرفی خواهند شد.

وی افزود: یکی از ماموریت‌های معاونت‌های پژوهش و فناوری آینده پژوهی است که بر همین اساس دو مرکز رشد و موره فناوری­ های نوین و پارک علم و فناوری شهید طهرانی مقدم در این روز توسط وزیر محترم افتتاح خواهد شد.

آقای دکتر قربانی افزود: همزمان با این هفته، سخنرانی­ های تخصصی مانند ویژگی­های تعلیم و تربیت مطلوب برگزار می شود. ایشان اعلام کردند نمایشگاهی از دستاوردهای سمپاد برگزار خواهد شد.

دکتر قربانی در پایان افزود: امیدوارم امسال در هفته پژوهش، خانواده دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی زمینه و بستر لازم را برای ارائه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه فراهم کند تا افکار عمومی و جامعه علمی کشور با حجم عظیم این دستاوردها بیشتر آشنا شوند. همچنین امیدآفرینی از کانال علم و فناوری نیز به جامعه تزریق شود.

 

 

معاونت پژوهش و فناوری

 

کد خبر: ۰۱۰۹۱۵۰۱