«توسعه، تعالی و اقتدار کشور» در گرو اندیشه و تفکر جهادی دانشجویان است

جمال الدین مهدی نژاد در «آیین بزرگداشت روز دانشجو» «تفکر جهادی دانشجویان» را «عامل توسعه، تعالی و اقتدار کشور» خواند و بر ضرورت مهارت محور شدن مسیر آموزش های دانشگاه تأکید کرد.

▫️به گزارش روابط عمومی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، عصرامروز چهارشنبه، پانزدهم آذرماه، در «آیین بزرگداشت روز دانشجو» که با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، اعضای هیأت رئیسه و جمع کثیری از اساتید و دانشجویان در سالن شهید طهرانی مقدم دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، برگزار شد، بر ضرورت همکاری های علمی، عمرانی و مأموریت محور میان دانشگاه و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، تأکید و این همکاری را مایه تحقق و پیشبرد اهداف و مأموریت های مشترک برشمرد.

▫️بر اساس این گزارش جمال الدین مهدی نژاد؛ ضمن اشاره به مأموریت های ۷ دانشکده مختلف، ظرفیت های موجود مرتبط با حوزه معماری و شهرسازی، عمران و… دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را مغتنم شمرد و افزود: تمامی دانشجویان مأموریت محور، بویژه دانشجویان دانشکده مهندسی عمران، معماری و شهرسازی با توجه به نوع اهداف آموزشی که در این دانشکده ها دنبال می شود، می توانند با سازمان نوسازی مدارس تعامل و همکاری نزدیکی داشته باشند.

▫️مهدی نژاد خاطر نشان کرد: دانشجویان دانشکده های مهندسی معماری، عمران و برق که پلن های تأسیساتی را برعهده دارند، می توانند رویکرد پایان نامه های خود را با نیازهای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس منطبق کرده و با طراحی، ارائه و اجرای پایان نامه ها و رساله های خود، همکاری شایسته ای با این سازمان داشته باشند.

▫️عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش، دانشجویان تربیت دبیر شهید رجایی را شایسته ترین افراد برای طراحی فضاهای آموزشی، خانه های معلم و مراکز آموزشی و رفاهی برشمرد و اذعان داشت: هر پروژه ای که به نوعی با طراحی بنا ارتباط پیدا می کند می تواند با سازمان نوسازی همکاری داشته و در توسعه و نوسازی مدارس سهیم باشد.

▫️وی نقش دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در توسعه، تعالی و اقتدار کشور را بی بدیل توصیف کرد و گفت: تفکر جهادی دانشجویان، عامل اساسی رشد و تعالی کشور در مقاطع مختلف تاریخی بوده و همین ویژگی می تواند در دوره کنونی نیز عامل ترقی و اعتلای کشور شود.

▫️مهدی نژاد با اشاره به تفکر جهادی شهید طهرانی مقدم و ذکر این عبارت که فقط انسان های ضعیف به اندازه امکاناتشان تلاش می کنند، افزود: پارسای بی ادعایی که خود دانشجوی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بود، تنها با این باور توانست با دستان خالی، بیش از ۵۰ اختراع داشته و جهانی را مبهوت خود کرده و مایه اقتدار کشور باشد.

▫️سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، مسیر آموزش های دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را مهارت محور خواند و افزود: دانشجویان ما باید مدارس را «قرارگاه رفتاری» بدانند تا بتوانند علاوه بر پیشبرد اهداف و مأموریت های آموزشی برنامه درسی، در زمینه های معماری و فضا به برآیند های آموزشی کمک نمایند.