تعیین ضریب تاثیر و چارک بندی نشریات در سال ۱۳۹۹ توسط ISC

به گزارش اداره روابط ‌عمومی و همکاری‌های علمی بین‌المللی مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، دکتر سید احمد فاضل زاده رئیس ISC گفت: در ایام مبارک اعیاد شعبانیه و در راستای ماموریت مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، با بررسی تعداد ۳۰۰۳۸۷۵ استنادات از ۸۰۶۳۸ مقاله انتشار یافته در سال ۱۳۹۹ در ۳۸۲۰ نشریه نمایه شده توسط ISC برای ۲۰۲۱۲۴ مقالات انتشار یافته در نشریه در سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ در نشریات نمایه شده در ISC، ضریب تاثیر ۱۳۹۹ (۲۰۲۰) تعیین شده است.

فاضل زاده اظهار داشت: بر اساس این ضرایب تاثیر، ۱۶۲۹ نشریه چارک­بندی شده است. این نتایج بر روی سایت http://jcr.isc.ac اعلام شده است.

وی افزود: با تلاش بیشتر و بهبود سامانه ها و همکاری روزافزون نشریات، شاهد اعلام ضریب تاثیر سال ۱۴۰۰ حداکثر تا انتهای تابستان ۱۴۰۲ و سپس ضریب تاثیر سال ۱۴۰۱ تا اسفند سال ۱۴۰۲ باشیم.

رئیس ISC گفت: لازم به ذکر است که دقت ضرایب تاثیر نشریات به دقت نویسندگان و سایر نشریات در ارائه مراجع مقالات مطابق استانداردها بستگی دارد و مقالات فارسی که به صورت لاتین ارجاع می شوند، باید به همراه عبارت  [In Persian] باشد. هرگونه خطا در مراجع مقالات نشریات، احتمال خطا را در ضریب تاثیر افزایش می دهد.

منبع اصلی خبر

معاونت پژوهش و فناوری

۰۲۰۱۲۷۰۲