بیانیه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه به مناسبت ارتحال عالم ربانی حسن حسن زاده آملی رحمةالله‌علیه

 

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

 

مژده ای دل که شب هجر به پایان آمد    پیک روح القُدُس از جانب جانان آمد

زان دل آرا که دراین باغ وجودت آراست    جنّت ذات طلب کردی و خواهان آمد

جزخداوند نبوده ست در اندیشه تو     که جزای تو خداوند به احسان آمد…

                                                                           دیوان اشعار مرحوم علامه حسن زاده آملی

حکیم عارف و فقیه عالم مرحوم آیة اللّه حسن زاده آملی از نوابغ و نوادر روزگار و گوهر گرانبهای علم و فضل و کمال بودند. این دانشور گرانمایه در علومی چون قرآن و تفسیر، نهج البلاغه و حدیث، کلام اسلامی، فقه و اصول، حکمت و عرفان، رجال، ریاضیات، نگارش و خوش نویسی، ادبیات و شعر، نجوم، هیأت و علوم غریبه تبحر داشتند و در برخی از این معارف صاحب سبک و نوآوری بودند. این ویژگی‏ها منجر به شخصیتی جامع و عالمی ذوالفنون در ایشان گردیده بود. همانگونه که مقام معظم رهبری در مورد ایشان به زیبایی فرموده اند:
استادی كسی همچون حضرت آقای حسن زاده آملی دامت معالیه كه میان مراتب عالیه ی علمی و مقامات و فتوحات معنوی و روحی جمع كرده اند برای هر موسسه ی علمی و دانشگاه و حوزه ای مغتنم و موجب افتخار است. همچنین علامه كبير و مفسر قرآن حضرت آيه الله طباطبايى قدس سره در وصف اين شاگرد فرهيخته و ممتازش مى فرموده اند: شخصيت آقاى حسن زاده را جز امام زمان (ع )كسى بدان پى نبرده است.

ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، ضمن عرض تسلیت و تعزیت این مصیبت بزرگ به محضر مقام معظم رهبری(دامت برکاته)، حوزه های علمیه ، جامعۀ علمی کشور، بیت مکرم ؛ بستگان و ارادتمندان ایشان به ویژه شاگردان و نیز مردم مومن و انقلابی ایران، به روح پرفتوح این عالِم ربانی و فقیه پارسا درود فرستاده و رحمت و غفران واسعـۀ الهی و علو درجات را برای آن  عالم ربانی و صبر و شکیبایی بازماندگان را از آستان احدیت مسألت می‌نماید.