بورس تحصیلی پروفسور امیدبیگی نخستین برندگان خود را شناخت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ طی مراسمی در شرکت دارویی زردبند، اولین جایزه علمی و اولین بورس تحصیلی پروفسور امیدبیگی به همت بنیاد نخبگان کهگیلویه‌وبویراحمد به برگزیدگان اعطا شد.

حمدالله اکوانی؛ رییس بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌و‌بویراحمد در همین رابطه گفت: این جایزه ارزنده، به پاس تلاش‌های پروفسور امیدبیگی از بنیان‌گذاران شرکت دارویی دانش‌بنیان زردبند که عمر خود را صرف کسب فناوری‌های مرتبط با حوزه گیاهان‌دارویی کرده‌اند، به نام این محقق اعطا می‌شود.

وی افزود: جایزه علمی پروفسور امیدبیگی توسط بنیاد نخبگان استان کهگیلویه‌وبویراحمد و با همکاری مجمع خیران نخبه‌پرور فارس و شرکت دارویی زردبند برای اعطا به صاحبان استعدادبرتر در حوزه گیاهان‌دارویی طراحی و اجرا شده است.

اکوانی ادامه داد: مراسم اعطای این جایزه قرار بود طبق برنامه اعلام شده در سال ۹۸ برگزار شود که به علت شیوع کرونا به تعویق افتاد و در نهایت به صورت مجازی برگزار شد.

وی تأکید کرد: جایزه مرحوم امیدبیگی برای بار اول به صورت منطقه‌ای برگزار شد و قرار است این جایزه در سال پیش رو به عنوان یک جایزه ملی به برگزیدگان اعطا شود.

رییس بنیاد نخبگان استان فارس، رییس دانشگاه یاسوج؛ رییس هیئت‌مدیره، مدیرعامل، مدیر کارخانه شرکت زردبند و همچنین خانواده مرحوم پروفسور امیدبیگی، از دیگر حاضران در این نشست بودند.

اولین جایزه علمی و بورس تحصیلی پروفسور امیدبیگی به مخترعان یا دانشجویان مقاطع کارشناسی‌ارشد و دکتری از دانشگاه‌های استان‌های کهگیلویه‌وبویراحمد و فارس و یا متولدین این دو استان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های سراسر کشور که دارای پژوهش‌های کاربردی با موضوعات شناسایی، کشت و فرآوری گیاهان‌دارویی و فرمولاسیون داروهای گیاهی باشند، اعطا می‌شود.

اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۹۹۰۸۲۷۰۲