به میزبانی دانشگاه تبریز؛

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه تبریز، رویداد بین‌المللی حمایت از کسب و کارهای مبتنی بر ایده‌های نو در حوزه صنعت برق، در سه محور کاهش پیک بار، بهبود بهره‌وری انرژی و تحول دیجیتال برگزار می‌شود که مهلت ارسال ایده ها به این رویداد بین‌المللی ۸ اسفندماه سال جاری اعلام شده و زمان اعلام نتایج مرحله اول آن ۱۳ اسفند ۹۸ است.

با گسترش مشترکان برق و همچنین پیدایش مصرف کننده های جدید صنعتی، برنامه‌ریزی جهت استفاده بهینه از برق تولیدی از مهم‌ترین موضوعات این حوزه در سطح ملی و بین‌المللی است. شرکت توزیع برق استان آذربایجان شرقی با لحاظ نمودن این مورد و از طرفی با هدف مشارکت دادن دانشگاهیان و متخصصان این حوزه در رفع چالش های موجود در این صنعت، تصمیم به برگزاری رویداد بزرگ صنعت برق کشور با همکاری مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز کرده است.

استارت آپ ویکند صنعت برق، رویدادی یک روزه است که در آن گروهی از علاقه‌مندان به راه‌اندازی شرکت نوپا از دانشجویان، فارغ التحصیلان و اساتید، هسته ها و واحدهای فناور، توسعه‌دهندگان استارتاپ‌ها و صاحبان ایده با هم جمع می‌شوند و تیم‌هایی تشکیل می‌دهند تا یک شرکت نوپای جدید راه‌اندازی و نمونه اولیه‌ای از کار خود ارائه کنند که محصول ارائه شده در راستای رفع یکی از نیازهای مهم صنعت برق کشور است.