برگزیدگان جشنواره بین المللی حرکت معرفی و تجلیل شدند

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، آئین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی حرکت ویژه تجلیل از فعالیت‌های برتر انجمن‌های علمی دانشجویی با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم امروز سه‌شنبه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

دکتر حجت الله عبدالملکی در این آئین گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص و نظریه‌پرداز برای حل مشکلات ملی و فراملی از مأموریت‌های دانشگاه‌ها برای کشور است و در این مسیر هم تا حدی موفق هستند اما کارکرد ویژه دانشگاه برای ارائه راهکار بنیادین حل مسائل، در خارج از روند عادی آموزش دروس دانشگاهی می‌گذرد و آن فعالیت‌های داوطلبانه انجمن‌های علمی و جمع‌های دانشجویی است.

وی افزود: در تشکل‌های دانشجویی مانند انجمن‌های علمی از روال عادی دانشگاه فاصله گرفته می‌شود و با بحث و تبادل نظر اقداماتی صورت می‌گیرد که ما از دانشجویان برای تمدن‌سازی نوین و نقش‌آفرینی دانشگاه در این مسیر انتظار داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مانند انجمن‌های علمی دانشجویان کسب مهارت می‌کنند و با شور و انگیزه روحیات انتقادی، حل مسئله و کارآفرینی خودرا تقویت می‌کنند.

پس از سخنان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از برگزیدگان این جشنواره در دو بخش تجلیل شد که اسامی برگزیدگان این جشنواره از طریق لینک زیر در دو بخش قابل دسترسی است.

https://farhangi.msrt.ir/fa/news/69465

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۱۴۰۱۰۳۰۷۰۱