برگزاری وبینار جایگاه اربعین در معارف اسلامی

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خبر داد؛
به گزارش رییس اداره مطالعات فرهنگی و برنامه ریزی اجتماعی در روز اربعین حسینی مصادف با ۲۶ شهریور ازساعت ۱۲برگزار شد.
دکتر میرباقری استاد بازنشسته دانشگاه شهید رجایی در این وبینار با اشاره به دو ویژگی مهم ماندگاری اربعین یکی احیای سنت نبوی و اسلام و دیگری اصلاح امور و امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با فساد و جهالت اذعان کردند که بندگی خالصانه امام حسین (ع) و تسلیم در برابر مقدرات خداوند و صبر و رضایت و تسلیم باعث شد نام او در تاریخ ماندگار شود.
آزمایش الهی زندگی دنیوی با کاستی های مالی و جانی و ترس همراه است و ماموریت بندگان در این دنیا با بلا همراه است و نمره پذیرش بلا حتی از عبادات بالاتر است.
مقام رضا از صبر بالاتر است چون صبر فقط تحمل است ولی رضا صبر و تحمل با خشنودی و رضایت از آن است.
حسین بن علی علیه السلام روز بحرانی را در عاشورا گذراند و پس از آن همه مصیبت می فرمایند ” الهي رضا بقضائك و تسليما لامرك “.
کوفیان سه دسته بودند ؛ عثمانیان و شیعیان و گروهی باری به جهت.
درسپاه عمر بن سعد ازشیعیان نبودند .
امام وقتی از مدینه عازم به کربلا بودند به محمد حنفیه فرمودند در خواب رسول اکرم را دیدم که می فرماید” خدا دوست دارد تا تورا کشته ببیند”.
بزرگترین نمایش ظلم ستیزی و صبر و..در واقعه کربلا مشهود است.
نشر این واقعه و زنده ماندن و ماندگاری آن در گرو تبلیغات مثبت و سازنده امام سجاد ع و حضرت زینب س بود. وی با اشاره به گفته معاویه مبنی بر به زیر کشیدن نام پیامبر از اذان به قول مغیره بهترین زمان را آن روز دید که در محاسبه گری اشتباه کرد و رسوا شد.

ایشان در ادامه به زیارت اربعین به عنوان نشانه مومن به استناد حدیث امام حسن عسکری اشاره کردند و به سختی هایی سفر اربعین و اتحاد کشور عراق و ایران در برپایی این عزاداری میلیونی در مرزها اشاره کردند. این وبینار در ساعت ۱۳ به اتمام رسید.