با همت انجمن علمی دانشکده عمران صورت گرفت

با همت انجمن علمی عمران دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، اولین دوره مسابقات ملی دیوار خاک مسلح در روز یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ با حضور ۱۱ تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد
برگزاری موفقیت آمیز اولین دوره مسابقات ملی دیوار خاک مسلح

Description: C:\Users\JERCE\Desktop\New folder\Slide2-3.jpg

با همت انجمن علمی عمران دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، اولین دوره مسابقات ملی دیوار خاک مسلح در روز یکشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ با حضور ۱۱ تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد.

در مراسم افتتاحیه این مسابقات آقای دکتر سعید غفارپور جهرمی طی سخنرانی کوتاهی ضمن خیر مقدم به حاضران، از مشارکت دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور در این مسابقات علمی و ملی تشکر کردند. در ادامه آقای علی بیات، دبیر مسابقات توضیحاتی در ارتباط با روند برگزاری مسابقات ارائه دادند.

Description: C:\Users\JERCE\Desktop\New folder\1.jpg Description: C:\Users\JERCE\Desktop\New folder\2.jpg

 

در این مسابقات ۱۱ تیم از دانشگاه‌ صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (۳ تیم)، دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه سمنان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، دانشگاه جامع گلستان و دانشگاه ولیعصر رفسنجان حضور داشتند.

اعضای کمیته علمی و داوری مسابقات مزبور نیز متشکل از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های مختلف کشور بودند که در این مسابقات بصورت فعال حضور و مشارکت داشتند.

Description: C:\Users\JERCE\Desktop\New folder\7.jpg Description: C:\Users\JERCE\Desktop\New folder\3.jpg Description: C:\Users\JERCE\Desktop\New folder\4.jpg
Description: C:\Users\JERCE\Desktop\New folder\22.jpg Description: C:\Users\JERCE\Desktop\New folder\21.jpg Description: C:\Users\JERCE\Desktop\New folder\20.jpg

 

در این مسابقات که تدوین آیین نامه و قوانین حاکم بر روند برگزاری مسابقه و ارزیابی آن به همت گروهی از اساتید و دانشجویان دانشکده مهندسی عمران دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با برداشتی از مسابقات جهانی ASCE صورت گرفته، دانشجویان با ساخت یک نمونه کوچک و شبیه سازی شده دیوار خاک مسلح با ابزار و تجهیزات ساده و در دسترس و با بهره گیری از دانسته های علمی خود به رقابت پرداختند.

تیم‌های ۴ نفره دانشجویان در سه مرحله اقدام به ساخت و بارگذاری خاکریز مسلح شده با نوارهای کاغذی می‌نمودند. در مرحله اول هر تیم ۱۵ دقیقه جهت مونتاژ مسلح کننده‌ها و ۲۰ دقیقه جهت ساخت خاکریز مسلح در یک جعبه چوبی فرصت دارد. پس از آن خاکریز در یک مرحله بارگذاری قائم و در یک مرحله بارگذاری جانبی می‌شود. در تمام طول مسابقات، کمک داوران با رصد و اندازه‌گیری متغییرهای مختلف، نسبت به تکمیل کاربرگ‌های ارزیابی و داوری اقدام نمودند.

Description: C:\Users\JERCE\Desktop\New folder\6.jpg Description: C:\Users\JERCE\Desktop\New folder\5.jpg Description: C:\Users\JERCE\Desktop\New folder\14.jpg
Description: C:\Users\JERCE\Desktop\New folder\25.JPG Description: C:\Users\JERCE\Desktop\New folder\24.JPG Description: C:\Users\JERCE\Desktop\New folder\23.jpg

 

این مسابقات به همت دانشکده مهندسی عمران و با حمایت انجمن ژئوسنتتیک ایران و انجمن ژئوتکنیک ایران برگزار گردید و ۱۲ شرکت بزرگ فعال در حوزه مهندسی عمران و ژئوتکنیک از این مسابقات حمایت و پشتیبانی مادی و معنوی نمودند. همچنین این مسابقات با حمایت شبکه ۵ سیما نیز پوشش خبری قرار گرفت.

Description: C:\Users\JERCE\Desktop\New folder\19.jpg Description: C:\Users\JERCE\Desktop\New folder\17.jpg Description: C:\Users\JERCE\Desktop\New folder\15.jpg

 

این مسابقات در نوبت صبح با رقابت ۶ تیم آغاز و در نوبت عصر با رقابت ۵ تیم ادامه یافت. با پایان یافتن مسابقات در ساعت ۱۷ عصر، نتایج حاصل از کاربرگ داوری مسابقات طی جلسه‌ای توسط کمیته علمی و داوری، متشکل از اعضای هیات علمی مدعو دانشگاه‌های مختلف مورد بررسی و نتیجه بر اساس امتیاز به ترتیب زیر اعلام شد.

  • تیم دانشگاه بوعلی سینا همدان
  • تیم  الف دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • تیم ب دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
  • تیم ج دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • تیم دانشگاه سمنان
  • تیم دانشگاه صنعتی شریف
  • تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
  • تیم دانشگاه گلستان
  • تیم دانشگاه رفسنجان
  • تیم دانشگاه تهران
Description: C:\Users\JERCE\Desktop\New folder\9.jpg

 

نظر به اینکه بر اساس آیین‌نامه مسابقات، تنها یک تیم از هر دانشگاه می‌تواند مقام اول تا پنجم را کسب ‌نماید، لذا نتایج نهایی به شرح زیر مورد تایید اعضای کمیته علمی و داوران قرار گرفت.

  • مقام اول- تیم دانشگاه بوعلی سینا همدان
  • مقام دوم- تیم  الف دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
  • مقام سوم- تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان
  • مقام چهارم- تیم دانشگاه سمنان
  • مقام پنجم- تیم دانشگاه صنعتی شریف

در مراسم اختتامیه این مسابقات نیز آقای دکتر غفارپور جهرمی بعنوان رئیس مسابقات، ضمن تشکر از همکاری و مشارکت دانشجویان، اساتید و شرکت‌های حامی مسابقات، از تلاش و کوشش‌های چند ماهه عوامل اجرایی تشکر نمودند. در ادامه آقای دکتر کامبیز بهنیا، عضو هیات علمی دانشگاه تهران بعنوان “رئیس کمیته علمی و داوران” در ارتباط با نحوه ارزیابی مسابقات توضیحات مبسوطی ارائه دادند. همچنین آقای مهندس اشکبوس دبیر انجمن ژئوسنتتیک و آقای دکتر بهروز گتمیری رئیس هیات مدیره انجمن ژئوتکنیک از تلاش‌های عوامل اجرایی در برگزاری باشکوه مسابقات مزبور تشکر و قدردانی نمودند.

Description: C:\Users\JERCE\Desktop\New folder\11.jpg Description: C:\Users\JERCE\Desktop\New folder\18.jpg Description: C:\Users\JERCE\Desktop\New folder\10.jpg

 

در پایان مراسم نیز با اهدای لوح تقدیر و سپاس ضمن معرفی تیم‌های برتر، از شرکت‌های حامی مسابقات و همچنین زحمات و تلاش‌های عوامل اجرایی و دانشجویان فعال انجمن علمی عمران در کادر اجرایی مسابقات تقدیر بعمل آمد.