برگزاری اولین جلسه کارگروه جهاد تبیین

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خبر داد؛
به گزارش کارشناس اداره مطالعات و برنامه ریزی اجتماعی، کارگروه ویژه جهاد تبیین در روز سه شنبه مورخ ششم اردیبهشت ماه از ساعت ۱۳ و۳۰ در دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی تشکیل شد.
در شروع جلسه نماهنگ جهاد تبیین با محوریت بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در امر جهاد تبیین به عنوان یک فریضه پخش شد.

سپس آقای دکتر صالح پور نکات مهم و کلیدی را در این خصوص بیان کرده از جمله تشکیل ستاد در بخش اجرایی شفاف سازی، تسهیل و تدوین گر ی در امر این فریضه.
همچنین با اشاره به شیوه نامه جهاد تبیین به نکات مهمی اشاره کردند از جمله:
تفکیک جهاد تبیین در دو رویکرد مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، منابع قدرت، عناصر قدرت ایران اسلامی، ریشه های قدرت نرم، شناسایی ظرفیت ها و توانمندی ها در دانشگاه و فراخوان و اطلاع رسانی در بستر دانشگاهی از جمله بیانات آقای دکتر صالح پور در این جلسه بود.
سپس حجت الاسلام آقای ابراهیمی، معاون نهاد بر روش های موثر در جهاد تبیین درحوزه دانشگاه تاکید کردند.
دکتر خادمی، با بازگویی خاطرات خود، نحوه برخورد و توجیه افراد به حقایق را بازگو کردند.
دکتر میرزایی با بیان این که مخاطب را بایستی شناخت و از این طریق با ایجاد فضا و بستر مناسب به روشنگری حقایق پرداخت.
دکتر شهبازی در ادامه همین موضوع راهکارهای مناسب در زمینه ورزشی را جهت تبیین افکار و باورها ارایه کردند.
خانم دکتر سعیدی با توجه به نقش تعلیم و تربیت در دانشگاه ارتباط دانشجو _ استاد را از مهمترین راهکار جهت تبیین ابهامات بر شمردند.
در ادامه آقای دکتر ریحانی با تایید بیانات دکتر میرزایی به موضوعات مرتبط با تعلیم و تربیت از جمله تدوین کتب درسی جهت روشنگری پرداختند.
آقای دکتر بهارلو تولید محتوا و کلبپ جهت روشنگری را عنوان کردند.
جناب آقای دکتر فعله گری با اشعاری زیبا از شهریار در خصوص جنگ صفین نحوه برخورد با مخاطب در جبهه تردید و غبار آلود فکری را بیان کردند.
در پایان خانم دکتر محمدی با اشاره به این که جهاد تبیین طبق فرمایشات مقام معظم رهبری یک فریضه است جهاد رسانه ای را از الزامات دانسته و بر حمایت از پیام رسانهای داخلی نقش کلیدی و مهم در جهاد تبیین را وقایع نگاری و تاریخ نگاری بر شمردند.
جلسه ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه به اتمام رسید.