برپایی نخستین نمایشگاه علوم و فناوری همزمان با برگزاری هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی

در سومین مرحله از مراحل داوری کشوری هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی، تعداد ۳۹۰ طرح به مرحله دفاع حضوری طراحان راه یافتند. دکتر سعید علیائی دبیر اجرایی هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی با بیان این مطلب که در سال جاری همزمان با برگزاری مرحله دفاع حضوری طراحان، نخستین نمایشگاه علوم و فناوری وزارت آموزش و پرورش نیز از چهاردهم تا هفدهم شهریورماه ۹۴ برگزار خواهد شد، از دفاع طراحان در قالب ۱۶ کارگروه تخصصی کشوری شامل برق و الکترونیک، کامپیوتر، مکانیک، عمران، مکاترونیک، علوم زیستی و پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، فیزیک و نجوم، شیمی، نانوتکنولوژی، ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم دینی و قرآن پژوهی، علوم اجتماعی و روان شناسی، هنر و معماری و سایر زمینه های علمی، در دانشگاه شهید رجائی خبر داد.

این نمایشگاه که برای نخستین بار به ابتکار دانشگاه شهید رجائی با محوریت دست سازه ها، ابتکارات، اختراعات و مستندات مربوط به هفدهمین جشنواره جوان خوارزمی برگزار می شود، کلیه استان ها به ارائه دستاوردهای خود و نیز گزارش طرح های برگزیده کشوری سال های قبل شرکت خواهند نمود. بازدید مسئولین و مدیران عالی رتبه از جمله مقام عالی وزارت آموزش و پرورش از این نمایشگاه و باردید از مراحل داوری کشوری در برنامه این دوره از جشنواره قرار گرفته است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید رجائی ضمن ابراز امیدواری جهت شرکت فعال و پویای کلیه استان ها در این نمایشگاه، از انتخاب غرفه های برتر و تقدیر از دست اندرکاران غرفه های برتر خبر داد. شایان ذکر است در مرحله حضوری داوران استانی که در ۲۷ و ۲۸ مردادماه در دانشگاه شهید رجائی برگزار شد نهایتا از بین ۱۰۳۶ طرح راه یافته به مرحله کشوری، تعداد ۳۹۰ طرح در مرحله دفاع حضوری طراحان، مورد بررسی و داوری داوران تخصصی کشوری قرار خواهد گرفت.
با وجود این که دانشگاه شهید رجائی چندین دهه میزبان برگزاری جشنواره جوان خوارزمی بوده است، اما تابستان امسال با برگزاری دوره آموزش تابستانی المپیادهای دانش آموزی علاوه بر جشنواره جوان خوارزمی، با فضایی کاملا متفاوت در سطح دانشگاه رو به رو بوده ایم.