با حمایت اتحادیه جهانی نجوم و انجمن نجوم فرانسه؛ هشتمین مدرسه تابستانی نجوم به میزبانی دانشگاه تفرش آغاز به کار کرد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه تفرش، دکترامیر قلعه عضو هیئت علمی دانشگاه تفرش و یکی از مدرسان این مدرسه در این خصوص گفت: این دوره از مدرسه تابستانی نجوم با حمایت اتحادیه جهانی نجوم و انجمن نجوم ملی فرانسه برگزار می‌شود.
وی با بیان این که مدرسه نجوم برای دانشجویان با رشته‌های مرتبط و منجمان باسابقه در دو مرحله آموزشی و پروژه برگزار خواهد شد، افزود: البته با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، مدرسه به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد و در گردآوری مباحث این مدرسه تابستانی تلاش شده تمرکز روی نجوم رصدی باشد و از تجربه‌های بین‌المللی در این بخش کمک گرفته شود.
دکترقلعه تصریح کرد: با توجه به اقلیم ایران، دانشگاه تفرش می‌تواند محل خوبی برای مدرسه‌های تابستانی و به‌ویژه مدرسه‌های تابستانی نجوم باشد. برای آغاز این نوع فعالیت در دانشگاه تفرش، امسال تصمیم گرفته شد که یک کارگاه نجوم رصدی در دانشگاه تفرش برگزار شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه تفرش با بیان اینکه مدرسه هشتم عمدتاً به شکل برخط و پروژه‌محور ارائه می‌شود خاطرنشان کرد: در پایان مدرسه در زمستان ۱۳۹۹، مراسم اختتامیه به شکل کارگاه حضوری دو روزه (در صورت امکان) در دانشگاه تفرش برگزار خواهد شد.
وی افزود: کمیته برگزاری هشتمین دوره مدرسه تابستانی نجوم نیز تصمیم دارد برای تعدادی از شرکت کنندگان شرایط بورس کامل و یا نیم‌بورس را مهیا کند.
گفتنی است هشتمین مدرسه تابستانی نجوم از امروز به مدت شش روز به صورت مجازی به میزبانی دانشگاه تفرش برگزار می‌گردد.

 

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۹۹۰۶۰۲۰۳