بازدید کارکنان دانشگاه از باغ موزه دفاع مقدس

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خبر داد؛

به گزارش کارشناس مسئول معاونت  فرهنگی و اجتماعی دانشگاه به مناسب ایام گرامیداشت  هفته دفاع مقدس برنامه بازدید کارکنان دانشگاه از باغ موزه دفاع مقدس در روز دوشنبه ۴مهرماه ۱۴۰۱  برگزار گردید.

طرح و احداث باغ موزه دفاع مقدس با هدف ساماندهی به مجموعه تلاش‌های دلسوزان و یادآوران مخلص آن روزها در طول نزدیک به ۲دهه که از دوران دفاع مقدس سپری می‌شود، شکل گرفت.

رسالت ثبت و یادآوری ارزش‌ها، احساسات و عواطف عمیق و فرهنگ گرانقدر دفاع مقدس، در این مجموعه به انجام رسیده است.

باغ موزه دفاع مقدس از۷ تالار و یک قسمت انتهایی که یادمان دفاع مقدس است تشکیل شده که در آن اعداد ۷ و ۸ به‌کار رفته است؛ عدد ۸ به عنوان نمادی از ۸سال دفاع مقدس و عدد ۷ به خاطر تقدسی که دارد.

این دو در کنار هم مفاهیم خاصی را دربرمی‌گیرند. بخش‌های مختلف باغ موزه امکان تجسم عینی برخی فضاها و میدان جنگ در ابعاد واقعی یا نمادین، با جنگ افزارهای واقعی یا شبیه‌سازی‌ شده را به بازدید‌کنندگان می‌دهد. تکنولوژی به‌کار رفته در هر بازدید به‌گونه‌ای است که در هر تالار همه چیز از نو آغاز می‌شود.

باغ موزه دفاع مقدس، یک موزه رویدادی است و متفاوت از موزه‌هایی است که صرفا بناها و اشیای تاریخی را به نمایش می‌گذارند. در میان تالارهای مختلف این باغ موزه فقط یک تالار با نام «تالار پروانه‌ها» جنبه موزه‌ای دارد که برای معرفی سرداران دوران دفاع مقدس درنظر گرفته شده است. اما بقیه تالارها جنبه رویدادی دارد و می‌توان تمام اتفاقات دوران دفاع مقدس را در آن به شکل زنده در همان حال و هوا دید .