انتشار کتاب در حوزه علوم شناختی حمایت می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ستاد آیین نامه‌ای تدوین شده است و در بحث نشر کتاب از محققان حمایت‌های اولیه و ثانویه می شود. حمایت‌هایی برای ترویج حوزه علوم شناختی در کشور.

در حمایت ثانویه کتاب مورد نظر قبلا چاپ شده و ستاد نقشی در آن نداشته است. با این حال اگر کتابی از سوی کانون مترجمان یا مولفان به ستاد معرفی شود، بررسی ها برای مرتبط بودن آن با حوزه علوم شناختی انجام می شود و در صورت تایید ۵۰ تا ۳۰۰ جلد از آن خریداری می شود. تعداد کتاب های خریداری شده نیز بستگی به محتوای کتاب و اینکه چه تعداد کتاب با موضوع مشترک در بازار موجود است، دارد.

در خصوص حمایت اولیه نیز از سایت های انگلیسی کتاب هایی که در دو سال اخیر منتشر شده است شناسایی می شود. کتاب‌هایی که به فناوری های روز حوزه علوم شناختی پرداخته اند. حال مترجمان برای چاپ این آثار حمایت می شوند.

به صورت کلی حدود ۱۵۰ کتاب توسط ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری مورد حمایت قرار گرفته است که ۴۰ مورد آن حملایت اولیه بوده است.

تمرکز اصلی ستاد در سال ۱۴۰۰ الکترونیکی کردن کتاب ها و تهیه خلاصه کتاب ها در قالب پادکست است. البته تهیه پادکست از سال گذشته آغاز شده است و سه کتاب نیز آماده ارائه است.

منبع اصلی خبر

 

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

 

کد خبر: ۱۴۰۰۰۲۲۰۰۱