امضاء تفاهم نامه همکاری؛ جهت ارتقاء ناشران علوم انسانی به سطح بین‌الملل

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، ‌‌‌‌این تفاهم نامه میان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران امضا شد.

همکاری در زمینه اجرای ۱۰ طرح تحقیقاتی و ۵ طرح تحقیقاتی رساله دکتری از موضوعات این تفاهم‌نامه است. همچنین حمایت برای اجرای ۵ طرح تحقیقاتی پسا دکتری نیز از این طریق سرعت می‌گیرد.

مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برای پاسخگویی به نیازهای پژوهشی کشور در زمینه‌های فلسفه، حکمت و دانش‌های مرتبط راه اندازی شده است. پس امضای این تفاهم نامه نیز راهی برای گسترش همکاری‌ها برای توسعه بیشتر این حوزه‌ها در کشور است.

البته از دیگر موضوعات این تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری در زمینه ارتقا یکی از ناشران معتبر تخصصی در حوزه علوم انسانی به سطح بین‌المللی و همکاری در زمینه ارتقا یکی از مجلات تخصصی در حوزه علوم انسانی به سطح بین‌المللی اشاره کرد.

تصحیح انتقادی و چاپ آثار شیخ الرئیس ابن سینا در راستای ضوابط و مقررات، سیاست‌ها و اولویت‌های تحقیقاتی صندوق نیز به صورت مشترک حمایت می‌شود.

همچنین لینک پورتال‌های دو مجموعه برای آگاهی از کارهای تحقیقاتی انجام شده و در دست انجام نیز بر اساس این تفاهم‌نامه ایجاد می‌شود.

بر اساس این گزارش، کمک به توسعه پژوهش در زمینه‌های حکمت اسلامی، فلسفه غرب، کلام، ادیان و عرفان و مطالعات علم و دین فلسفه از اهدافی است که در این مؤسسه دنبال می‌شود. ‌‌‌

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۹۹۰۶۲۵۰۳