اقامت دانشجویان بین‌المللی شاغل محدود شد و میزان مهاجرت‌ها کاهش یافت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ همچنین گفته شده که دارندگان ویزای موقت می توانند برای مدت ۱۲ ماه به ویزای رویداد ویروس کرونا دسترسی داشته باشند. دسته ویزا برای فعالیت نیروی انسانی صنایع مهم در کشور فراهم شده است.

این اقدام اگرچه قرار است به حمایت از بهبود اقتصادی ناشی از ویروس کرونا در استرالیا کمک می کند اما تصمیم در مورد دیگر دانشجویان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

در اوایل سال ۲۰۲۱ ، دولت استرالیا اعلام کرد که دارندگان ویزای دانشجویی که در بخش کشاورزی کار می کنند مجاز به کار بیش از حد معمول ۴۰ ساعت در هر دو هفته در طول دوران تحصیل هستند. این اقدام برای حمایت از کشاورزان استرالیایی که در طول دوران برای یافتن نیروی کار تلاش می‌کردند صورت گرفت.

حوزه گردشگری، بستری برای اشتغال بیش از ۵۰۰هزار دانشجو و نیروی کار استرالیایی یا غیر بومی است و این تغییرات به این حوزه  امکان می دهد نیروی کار خود را از دانشجویان بین‌المللی تأمین کند تا علاوه بر ایجاد اشتغال از طریق اثر چند برابر شغلی ، تجارت خود را نیز ادامه دهند.

دانشجویان بین المللی از نظر فرهنگی، دیپلماتیک، بهره وری و اقتصادی قابل توجهی به استرالیا کمک کردند اما توسط دولت به اندازه کافی مورد حمایت قرار نگرفته‌اند.  پیش‌بینی‌های بودجه ماه مه استرالیا نشان می دهد که مرزها تا اواسط سال ۲۰۲۲ بسته خواهند بود.

از بین کسانی که ممکن است بتوانند درخواست دهند، همه از این برنامه بهره مند نخواهند شد: ممکن است با یک شرط دیگر مردود شوند و این روند ممکن است درخواست‌های متقاضیان را دچار مشکل کند.

آخرین آمار وزارت آموزش، مهارت و اشتغال نشان می دهد که در فوریه ۲۰۲۱ بالغ بر ۴۸۴هزار دانشجوی بین المللی ثبت نام شده که نسبت به سال قبل ۱۷درصد کاهش داشته است. تعداد دانشجویان در طول سال ۶۷ درصد سقوط کرده است.

 

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

 

کد خبر: ۱۴۰۰۰۲۲۹۰۱