اعلام چهارمین فراخوان کارگروه های پزشکی، علوم دامی، ریاضی و فیزیک

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، حمایت متوازن از محققان، صندوق را بر آن داشت تا برای سرعت بخشیدن به فعالیت‌های فناورانه محققان، فراخوان‌هایی را در طول سال منتشر کند.

در همین راستا، در اولین سال اجرای فراخوان‌های سالیانه؛ سه فراخوان حمایت از پژوهش‌های محققان سراسر کشور برای کارگروه‌های علوم پزشکی، ریاضی و فیزیک، علوم دامی و دامپزشکی و شیلات منتشر شد.

در این فراخوان‌های سالیانه که برای هر کارگروه ۳ مرتبه در سال منتشر می‌شود، محققان سراسر کشور می‌توانند جهت دریافت حمایت، طرح‌های خود را در کارگروه‌های هفده گانه صندوق و در حوزه‌های گوناگون علم و فناوری مانند علوم پایه، هنر و معماری، معارف و علوم اسلامی، تغییرات اقلیم و گرمایش جهانی، آلاینده‌های زیست محیطی، مطالعات علم و فناوری و کشاورزی و منابع طبیعی ارسال نمایند.

بر اساس این گزارش، در نخستین سال انتشار ودر طی اعلام ۳ فراخوان برای کارگروه‌های علوم پزشکی، ریاضی و فیزیک، علوم دامی و دامپزشکی و شیلات، مجموعاً ۶۵۳ طرح پژوهشی، رساله دکتری و طرح‌های پسا دکتری توسط محققان در طی انتشار ۳ فراخوان به صندوق ارسال شده است که از این تعداد، ۱۰۷ طرح به تصویب کمیته تخصصی رسید و ۵۴۶ طرح نیز در مرحله بررسی و برخی مورد تاییدقرار نگرفته اند. همچنین تعداد طرح‌های پژوهشی، رساله دکتری و طرح‌های پسا دکتری به ثبت رسیده در سامانه طرح‌های پژوهشی صندوق به ترتیب ۳۴۱، ۱۹۹ و ۱۱۳ می‌باشد.

در حال حاضر نیز، در دومین سال اجرای فراخوان‌ها؛ چهارمین فراخوان کارگروه‌های علوم پزشکی، ریاضی و فیزیک، علوم دامی و دامپزشکی و شیلات از ابتدای تیرماه منتشر شده است و محققان می‌توانند طرح‌های پژوهشی، رساله‌های دکتری و طرح‌های پسا دکتری خود را جهت دریافت حمایت تا نیمه شهریورماه سال جاری در کارگروه‌های یاد شده ارسال نمایند.

لازم به ذکر است مدت تعیین شده (ابتدای تیرماه لغایت نیمه شهریور ماه) قابل تمدید نمی‌باشد. لذا متقاضیان شرکت در فراخوان یاد شده می‌بایست با مراجعه به سامانه مدیریت پژوهش کایپر به آدرس rtms.insf.org طرح‌های خود در کارگروه‌های اعلام شده تا نیمه شهریورماه سال جاری به ثبت رسانند.

 

منبع اصلی خبر

 

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر:۹۹۰۳۱۵۰۱