اطلاعیه شماره ۲ ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در دانشگاه

پیرو بخشنامه ابلاغی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا و تشکیل دومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در دانشگاه موارد ذیل در شرایط فعال بودن دانشگاه به تصویب رسید:

۱٫ تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی در خصوص تصمیمات اتخاذی ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا، روابط عمومی دانشگاه از طریق وبسایت دانشگاه خواهد بود.

۲٫ شورای سلامت دانشگاه با مسئولیت معاونت دانشجویی به منظور اقدامات لازم در خصوص اطلاع رسانی در راستای پیشگیری، بهداشت و سایر موارد تشکیل گردد.

۳٫ مرکز بهداشت، درمان و مشاوره دانشگاه تا حد امکان مجهز و از نظر تجهیزات پزشکی و درمانی آمادگی لازم را اتخاذ نماید.

۴٫ اساتید، کارکنان و دانشجویان محترم به محض مشاهده علائم سرماخوردگی، آنفولانزا و مانند آن بلافاصله به مرکز بهداشتی دانشگاه و یا سایر مراکز بهداشتی مراجعه نمایند. در این ارتباط غیبت های ناشی از آن موجه تلقی می گردد.

۵٫ مقرر گردید واحدهای عملی درس تربیت بدنی تا اطلاع بعدی تشکیل نشود و بدیهی است بخش نظری آن برقرار خواهد بود.

۶٫ مسئولان خوابگاه ها موظف گردیدند ضمن تکریم و رعایت شان دانشجویان عزیز به طور مستمر از طریق کنترل افراد دارای علائم بر این موضوع نظارت کنند.

۷٫ پذیرش میهمان در هر قالبی در خوابگاه های دانشجویی ممنوع است.

۸٫ معاونت دانشجویی نسبت به ضد عفونی کردن اماکن عمومی دانشگاه و نظارت بر آن اقدام نماید.

۹٫ تا اطلاع بعدی هرگونه همایش، کنفرانس و سمینارها که موجب رفت و آمد افراد دیگر به دانشگاه می شود لغو اعلام می گردد.

۱۰٫ تا اطلاع بعدی کلیه اردوهای دانشجویی، بازدیدها، جشنواره های علمی و ورزشی، سخنرانی ها، مسابقات درون و بین دانشگاهی، جشن ها و گردهمایی ها و هرگونه فعالیتی که مشروط به اجتماع می باشد، لغو و اماکن عمومی و سالن های ورزشی مانند استخر و سالن بدنسازی نیز تعطیل اعلام می گردد.

۱۱٫ کنترل سلامت نیروهای خدماتی شاغل در دانشگاه اعم از آبدارخانه ها، غذاخوری ها و سایر اماکن به صورت مستمر توسط مرکز بهداشت دانشگاه انجام شود.

۱۲٫ آموزش نیروهای خدماتی شاغل در دانشگاه توسط مرکز بهداشت دانشگاه انجام شود و نیروهای پیمانکار تغذیه ملزم به استفاده از دستکش و ماسک می باشند.

۱۳٫ تا پایان سال ۹۸ ثبت حضور و غیاب کارکنان بدون ثبت اثر انگشت و با گزارش حوزه های مختلف (دانشکده ها، معاونت ها و حوزه های ستادی) به معاونت اداری و مالی انجام شود.