استادان و همکاران دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی بر فراز قله باشکوه و همیشه جاویدان دماوند

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه خبر داد؛

در پی برنامه­ریزی­ها و فتح قلل مختلف و تلاشهای مستمر و شبانه روزی گروه کوهنوردی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، در روز دوشنبه ۶ شهریور ماه ۱۴۰۲، برای نخستین بار در تاریخ دانشگاه، پرچم پرافتخار دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی (معاونت فرهنگی) با یاد سرور و سالار شهیدان، امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش در کربلای ۶۱ هجری، توسط تیم کوهنوردی آن دانشگاه به سرپرستی و سرقدمی آقای دکتر امید رهایی (رئیس انجمن کوهنوردی دانشگاه) از دانشکده مهندسی معماری و شهرسازی، بر فراز قله باشکوه و همیشه جاویدان دماوند، بام ایران زمین، برافراشته شد.

به گزارش رئیس انجمن کوهنوردی دانشگاه، کوه باشکوه دماوند، در روزهای ۵ و ۶ شهریور ۱۴۰۲، میزبان استادان و همکاران دانشگاه بود و سرانجام این پیمایش دو روزه، در ساعت ۱۳:۳۰ روز دوشنبه، ششم شهریور ماه ۱۴۰۲ نتیجه داد و اعضای پر افتخار تیم، بر بلندای قله دماوند ایستادند.

اعضای گروه کوهنوردی دانشگاه شهید رجایی عبارت­اند از: آقای دکتر امید رهایی (سرپرست و سرقدم و راهنما- دانشکده مهندسی معماری وشهرسازی)، آقای دکتر مجتبی صالح پور (مسئول فنی- دانشکده تربیت بدنی)، دکتر توحید شیخ (حسابداری)، مهندس موسی فرهنگ (عقب دار- توسعه فناوری و اطلاعات)، استاد علی بازدار (پیش کسوت)، دکتر علی زنگنه (دانشکده مهندسی برق) و دکتر عباس شیری (دانشکده مهندسی برق)

برنامه صعود به دماوند در عصر روز یکشنبه، آغاز و اعضای تیم حدود ساعت ۱۷:۰۰ بعد از ظهر پای کار بودند و پیمایش خود را از جبهه جنوبی به سمت پناهگاه بارگاه سوم دماوند (تراز ۴۲۰۰ متر) آغاز کردند و پس از پیمایش مسیر، تقریباً ساعت ۲۰:۳۰ در بارگاه سوم اقامت کردند. باد شدید (حدود ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر در ساعت)، مه و سرمای حدود ۶ درجه زیر صفر یکشنبه شب، شرایط استراحت تیم را کمی دچار مشکل نمود. برغم مشکلات و شرایط هوا، سرانجام پس از صرف شامی مختصر و سبک اعضای تیم به استراحت پرداختند، هرچند که سرما و صدای باد شدید اجازه استراحت نمی­داد. برنامه صعود حدود ساعت ۴:۳۰ صبح دوشنبه بود که به­علت توفان و سرمای شدید، دو ساعتی به تعویق افتاد. حدود ساعت ۶:۰۰ بامداد از سرعت باد کاسته شد و پس از بالا آمدن خورشید و بهتر شدن هوا، راس ساعت ۶:۳۰ اعضای تیم به سوی قله روانه شدند و پیمایش اصلی آغاز شد. کمبود اکسیژن و البته وزش باد و سرمای هوا شرایط صعود را می­توانست دچار مشکل کند. اما عزم جزم اعضای تیم مانع این اتفاق بود. همنوردان گروه کوهنوردی دانشگاه شهید رجایی، طبق برنامه تعیین شده و هماهنگ با راهبر تیم، پس از گذر از آبشار یخی و نیز سنگ سه گوش دماوند، سرانجام راس ساعت ۱۳:۳۰ بر بلندای دماوند همواره جاوید ایستادند و با یاداوری دلاوری­های سرور و سالار شهیدان، امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش، بر فراز دماوند، پرچم دانشگاه را برافراشتند و عکس یادگاری گرفتند. بدلیل سرمای شدید و باد و وجود ابرهای تیره ، پس از ساعتی اقامت در قله، از طریق شن اسکی غربی، به سرعت ارتفاع کم کرده و حدود ساعت ۱۷:۰۰ عصر در بارگاه سوم بودند و پس از تحویل گرفتن وسایل و ساعتی استراحت و البته صرف چای و سوپ سبک و مختصر به سمت مسجد صاحب الزمان (عج) سرازیر شدند و حدود ساعت ۲۲:۰۰ این پیمایش خاتمه یافت.

گفتنی است: به همت رئیس محترم اداره تربیت بدنی دانشگاه آقای رحیم آقاجانی، با راهبری آقای دکتر طهماسبی، معاون محترم دانشجویی، مشارکت معاونت فرهنگی و برنامه ­ریزی­ها و سرقدمی رئیس محترم انجمن کوهنوردی، آقای دکتر امید رهایی، سلسله­ فعالیت­ها و برنامه­های کوهنوردی دانشگاه برگزار می­شود.