از سوی مرکز ISC نتایج رتبه‌بندی دانشگاه ها به روز شد

اطلاعیه مهم

در اعلام رتبه دانشگاه‌ها کلیه موارد از جمله مستندات ارائه شده دانشگاه‌ها و جایگاه دانشگاه‌ها در شاخص‌های مختلف، چگونگی امتیازبندی، نحوه بازه‌بندی براساس فاصله امتیازات دانشگاه‌ها و سایر جزئیات در جلسات مشترک متعدد کمیته تخصصی رتبه‌بندی پایگاه استنادی و وزارت عتف بررسی شده و نتیجه نهایی نیز قبل از سال جدید جهت بررسی نهایی در اختیار وزارت قرار گرفته و در نهایت پس از تأیید وزارت در ۱۴ فروردین اطلاع‌رسانی گردید. برخی نکات جهت شفاف‌سازی به استحضار میرساند:

۱- محاسبات امتیاز دانشگاه‌ها در شاخص‌ها و زیرشاخص‌ها همگی براساس داده‌های خام هر دانشگاه و روابط مشخص آماری است و نمرات نمایش داده شده روی سایت نمره‌های نرمال شده و درنهایت نمایش داده شده از ۱۰۰ است، بنابراین محاسبه نمره کل براساس امتیاز هر یک از معیارها امکان‌پذیر نیست. جهت شفافیت بیشتر روش‌شناسی و نحوه محاسبه امتیاز دانشگاه‌ها در وبسایت رتبه‌بندی قرار خواهد گرفت.

۲- جابه‌جایی جایگاه دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی درهمکرد (کل دانشگاه‌ها) ناشی از نرمالیزه کردن امتیازات در لیست جدید بوده و این جابه‌جایی حتی در رتبه‌بندی بین‌المللی و منطقه‌ای و یا موضوعی نیز معمول است.

۳- عدم حضور دانشگاه‌هایی که علیرغم تکمیل پرسشنامه، در فهرست منتشر شده رتبه‌بندی حضور ندارند براساس تصمیم کمیته تخصصی مشترک رتبه‌بندی برمبنای سیاست‌گذاری وزارت عتف بوده است.

۴- جزئیات کامل و بیشتر در ارتباط با محاسبه جایگاه دانشگاه‌ها در شاخص‌های مختلف متعاقباً در داشبورد اختصاصی دانشگاه‌ها قرار خواهد گرفت.

۵- دانشگاه‌ها می‌توانند هرگونه پیشنهاد و ابهام را درخصوص امتیازدهی و… را ظرف یک هفته به صورت کتبی ارسال تا مراتب در کمیته تخصصی رتبه‌بندی مشترک وزارت و isc به طور دقیق بررسی و شفاف‌سازی صورت گیرد.

 

منبع اصلی خبر

 

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۱۴۰۰۰۵۲۳۰۱