ارزش قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاهها به ۵۸۰۹ میلیارد تومان رسید

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم،  پیمان صالحی در خصوص پایش قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: شناسایی و مستندسازی دستاوردهای ویژه و منحصر به فرد دانشگاه ‌ها و پژوهشگاه ها در حوزه ارتباط با صنعت در سال های اخیر بصورت مستمر و سالیانه، توسعه قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت را در برداشته است.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: بر اساس آمار سال ۱۴۰۲، تعداد ۹۴ دانشگاه اطلاعات مربوط به پایش قراردادها و همکاری­های ارتباط با جامعه و صنعت را ارسال نموده­اند. تعداد قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در حال اجرا ۱۱۲۱۲، مبلغ قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در حال اجرا ۵۸۰۹ میلیارد تومان و مبلغ سالانه جذب شده از قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در سال جاری ۱۱۳۶ میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: همچنین کتابی با عنوان قراردادها و همکاری های دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۴۰۲ منتشر شده است.

صالحی گفت: آمارهای موجود در خصوص قراردادهای ارتباط صنایع و دستگاه‌های اجرایی با دانشگاه ‌ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور رشد مناسبی را طی این ‌سال‌ها نشان می‌دهد. همچنین در سال‌ های اخیر تفاهم ‌نامه‌‌هایی میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ های اجرایی امضا و همکاری‌ های خوبی آغاز شده که نتیجه آن واگذاری پروژه‌ های تحقیقاتی به مراکز علمی، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ های کشور بوده است.

 لینک گزارش کتاب “قراردادها و همکاری های دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور در حوزه ارتباط با جامعه و صنعت” از طریق  سامانه ساجد  معاونت پژوهشی  قابل دسترسی است.

منبع اصلی خبر

معاونت پژوهش و فناوری

کد خبر  ۰۲۱۰۱۱۰۲