اداره مطالعات، برنامه ریزی و امور اجتماعی اعلام نمود:

نشست نشریات دانشجویی کشور از روز چهارشنبه مورخ ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه شیراز برگزار گردید. نمایندگان نشریات در دانشگاه شهید رجایی آقایان روزبه توکلی و  امید علومی بودند که علاوه بر حضور در نمایشگاه گزارشی از آن را برای معاونت فرهنگی و اجتماعی ارسال نمودند که به شرح زیر می باشد:

گزارش روز اول:

به گزارش نمایندگان مدیران مسئول دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران

۱۵ امین نشست نشریات دانشجویی کشور در روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۹۶ در دانشگاه شیراز آغاز به کار کرد.

در روز نخست نشست، مراسم افتتاحیه با حضور جناب آقای دکتر ضیا هاشمی، معاونت فرهنگی وزارت علوم و رییس کمیته مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی و جناب آقای دکتر ایرجی کجوری دبیر کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی برگزار گردید.

در مراسم افتتاحیه ابتدا شاهد سخنان معاونت فرهنگی دانشگاه شیراز بودیم و پس از ایشان دکتر ایرجی کجوری به ایراد سخنرانی پرداختند و گزارشی از عملکرد کمیته مرکزی ناظر بر نشریات در سال گذشته، ارائه نمودند و از اعضا پیشین کمیته تشکر و قدردانی کردند.

پس از ایشان دکتر ضیا هاشمی به سخنرانی پرداختند و ضمن تقدیر از حضور نشریات دانشجویی در این نشست و قدردانی از زحمات فعالین نشریاتی در سراسر دانشگاه های کشور گزارشی از عملکرد زیر مجموعه خود اعلام نمودند.

پس از سخنرانی مسئولان در پایان مراسم افتتاحیه، زمان کوتاهی به پرسش و پاسخ اختصاص داده شد، که با حاشیه هایی نیز همراه بود، از نارضایتی نسبت به زمان کوتاه پرسش و پاسخ گرفته تا پرسش های چالشی و نارضایتی نسبت به محل اسکان دانشگاه شیراز.

در پایان نیز دکتر هاشمی نسبت به انتقادات و پرسش های مطرح شده پاسخ دادند.

از نکات جالب مراسم افتتاحیه نشست ۱۵ ام، می توان به اجرای زنده‌ سرود ملی جمهوری اسلامی ایران توسط دانشجویان دانشگاه شیراز اشاره نمود که با استقبال دانشجویان و مسئولین همراه شد.

همچنین در پایان روز نخست برای بخش گردشگری حافظیه شیراز در نظر گفته شده بود.

روز دوم:

روز دوم نشست با برگزاری کارگاه های آموزشی نشریات آغاز شد.

کارگاه های آموزش نرم افزار این دیزاین، روزنامه نگاری الکترونیک و …

عصر دومین روز، متعلق به بیان برنامه ها و دیدگاه های کاندیدهای نمایندگی کمیته ناظر بر نشریات وزارت علوم بود.

در این سخنرانی ها جناح ها و دیدگاه های متفاوت به بیان اندیشه ها و دیدگاه های خود پرداختند و برنامه های خود برای فعالیت در کمیته ناظر را تبیین کردند، که ماه عسل آن شناخت بهتر کاندید ها و روند مطلوبشان برای قرار گرفتن در جایگاه دفاع از نشریات دانشجویی بود.

آنچه که مورد توجه بود صدای رسای فعالان دانشجویی بود که برای احقاق حقوق خود به بحث و گفت و گو پرداخته و پای عقب نمیکشیدند، حرف هایشان را زدند و بدون واهمه از مشکلات و مصائب موجود انتقاد کردند.

در پایان روز تشرف به زیارت حضرت شاهچراغ در نظر گرفته شده بود.

روز سوم و پایانی نشست به برگزاری انتخابات اختصاص داده شده است.

گزارش روز سوم نشست نشریات دانشجویی کشور، شیراز ۱۳۹۶

به گزارش نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تهران

در روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۶ و روز پایانی نشست نشریات انتخابات شورای مرکزی کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی کشور برگزار گردید.

در روز پایانی از ساعت ۸ لغایت ۱۲ انتخابات برگزار گردید و پس از شمارش آرا به ترتیب؛

۱. محمد مهدی پرنیان چی _ ۱۲۱ رای

۲. ابراهیم اسکافی _ ۱۲۰ رای

بیشترین آرا را کسب نموده و بعنوان نمایندگان نشریات دانشجویی کشور انتخاب گردیدند‌.

photo_2017-05-06_12-34-21 photo_2017-05-06_12-34-26 photo_2017-05-06_12-34-31