اداره فرهنگی و فوق برنامه اعلام نمود:

سومین هفته دورهمی شعر در اداره فرهنگی و اجتماعی در روز دوشنبه ۱۲ آذر از ساعت ۱۲ لغایت ۱۴ برگزار گردید. برنامه دورهمی شعر و ادب با هدف بهبود کیفیت مطالعه دانشجویان علاقه‌مند به کتب ادبی، افزایش ساعات مطالعاتی دانشجویان، معرفی اثار برتر ادبی و استفاده بهینه از ساعات حضور در دانشگاه اجرا می­گردد. علی صفری دبیر کانون شعر و ادب با اعلام این مطلب افزود که این هفته در این برنامه مهمانان ویژه حاضر بودند که نشان دهنده اهمیت کار برای مسئولین دانشگاه بوده است. وی این مهمانان را آقایان دکتر احمدی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و دکتر یوسفی رئیس اداره فرهنگی و فوق برنامه اعلام نمود.

دانشجویانی که در این برنامه شرکت نموده اند عبارتند از آقیان شمس بگی (مجری برنامه)، شمسی، حیدرپور، مولایی، ندایی، رستمانی، طوماری، اله وردی، پورعباسی و اوحدی و خانم ها شیرنیا، شیری، مهیمنی و داودی بودند.

در جلسه این هفته شش کتاب توسط شرکت کنندگان معرفی شده اند که به شرح زیر می باشند:

کتاب مربای شیرین به قلم هوشنگ مرادی. اقای شمسی مهم ترین دلیل انتخاب این کتاب را نام نویسنده دانست. هوشنگ مرادی یکی از شناخته ترین چهره ادبیات کودک و نوجوان در ایران است.

کتاب جستارهایی در باب عشق به قلم آلن دوپاتن. آقای شمس بیگی در معرفی این کتاب اعلام نمود که این کتاب یکی از برجسته­ترین و شناخته شده ترین اثار  آلن دوپاتن است که بانگاهی فلسفی موضوع عشق را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داده است.

کتاب دستان شفابخش؛ انسان شفابخش. خانم شیرنیا هدف از انتخاب این کتاب را ارائه راه­های نو برای مشکلات موجود دانست.

کتاب غرور و تعصب از جین آستین و غم نامه ای برای یاسمن ها اثر غادة السمان. آقای صفری هدف از معرفی این کتاب را ارائه دست آوردهای ادبی و شعر معاصر کشور سوریه اعلام نمود. غادة السمان نویسنده، شاعر و متفكر سوری در سال ۱۹۴۲ در دمشق متولد شد

شعرهای غاده السمان در نمایی كلی شاهكار محسوب نمی شوند اما نوع نگاه او به جهان و كشف لحظه های شاعرانه را باید یكی از امتیازات شعرهایش دانست. شعرهای این شاعر در مورد فلسطین و لبنان شاید از بهترین سروده های او باشند، زیرا او سال ها در شهر مورد علاقه اش یعنی بیروت زندگی كرده و درد و رنج آن را از نزدیك حس كرده است

photo_2018-12-04_10-18-24 photo_2018-12-04_10-19-09 photo_2018-12-04_10-19-14