آموزش‌های مجازی مجتمع بین المللی سوده؛ فرصتی متفاوت در ایام تهدید کرونا

مسئولان مجتمع آموزشی بین المللی سوده گزارشی از روند آموزش‌های مجازی به دانش‌آموزان در این مدرسه در ایام تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، ارائه کردند.

 

به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، معصومه نمازی‌زاده با اشاره به قدمت ۱۱ ساله مجتمع آموزشی سوده و برخورداری آن از زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم افزاری متناسب با سن دانش‌آموزان، تاکید کرد: در شرایط فعلی و تعطیلی مدارس به دلیل شیوع بیماری کرونا، متناسب با این ظرفیت و با کاربرد بهینه ابزار دیجیتالی مانند کامپیوتر، تبلت و تکنولوژی AR و VR و… معلمان باتجربه و دانش‌آموزان، بدون اتلاف وقت از تمامی بسترهای متنوع آموزشی به صورت کامل بهره بردند.

نمازی‌زاده از برگزاری جلسات انجمن و شوراى آموزگاران و جلسات مدیران در ایام تعطیلی مدارس به صورت مجازی خبر داد و تاکید کرد: ما سعی کردیم تا تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم. دپارتمان آموزش و فناوری اطلاعات از همان نخستین روزها بدون وقفه با پشتیبانی و همراهی شبانه‌روزی بلافاصله با ارائه برنامه‌های آموزشی مدون در تمامی پایه‌ها، بسترهای آنلاین و آفلاین نرم‌افزاری برای ارائه آموزش‌ها، آزمون‌ها و تکالیف و… مهیا کردند.

وی اظهار کرد: پس از اعلام تعطیلی مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش از اسفند سال گذشته، بلافاصله کلاس‌های آنلاین شامل دروس اصلی‌ ریاضی، خواندن و نوشتن، علوم و علوم اجتماعی به طور منظم و متوالی توسط مدرسه برگزار شد و تاکنون هم ادامه دارد.

نمازی‌زاده با بیان اینکه با برگزاری کلاس‌های آنلاین فرصتی مناسب جهت تدریس و رفع اشکال آنلاین توسط مدرسان و شاگردان به وجود آمده است، اضافه کرد: حضور و غیاب شاگردان هر پایه توسط معاون اجرایی و آموزشی به طور منظم انجام شده است.

موسس مجتمع آموزشی بین المللی سوده با اشاره به اینکه در کنار برگزاری کلاس‌های آنلاین، تدریس آفلاین هم به شکل مکمل برای پیشبرد اهداف دروس و بودجه‌بندی درسی اسفندماه (ارائه تمرین‌های مرتبط با هر درس و حل تمرین‌ها به صورت ارسال ایمیل برای دانش‌آموزان) انجام شده است، افزود: همچنین تدریس دروس فارسی، کامپیوتر و فرانسه و دروس دیگر به طور منظم و متوالی با ارسال ویدئوهایی از دروس مربوطه توسط مدرسان هر درس انجام شده است.

وی ادامه داد: غیر از این، تمامی فعالیت‌های درسی از طریق کانال‌های مربوطه در دسترس والدین قرار گرفته و دانش‌آموزان در کلاس‌های آنلاین حضور منظم داشته‌اند. در پایان هر هفته درسی هم، گزارشی از عملکرد دانش‌آموزان در اختیار والدین و هم چنین دانش‌آموزان قرار گرفته است.

به گفته موسس این مجتمع، با شروع سال جدید و پیش‌بینی تعطیلات مجدد، جهت تکمیل بودجه‌بندی فروردین‌ماه، کلاس‌های آنلاین درسی در این مجتمع از هفته دوم فروردین‌ماه آغاز شده است. او افزود: خوشبختانه به این ترتیب تاکنون عقب‌ماندگی تحصیلی در مجتمع وجود نداشته و همه جلسات، آموزش‌ها و سایر امور مدرسه به صورت مجازی در حال انجام است.

 

منبع اصلی خبر

دفتر همکاری های علمی و امور بین الملل دانشگاه  شهید رجایی

کد خبر: ۹۹۰۶۱۰۰۲