«نخستین همایش ملی تربیت در زیست بوم جدید» برگزار می شود.

**دکتر صلواتی آموزش و پرورش و دانشگاه را در پارادایم فرهنگ، کانون فرهیختگی دانست و گفت: همایش ملی تربیت با زیست بوم جدید قصد دارد به امتداد حضور اثربخش این دو نهاد در شهر مدد رساند**

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، زیست اخلاقی و زندگی آزموده در ریل تربیت برای تحقق نیازمند زمینه و شرایط و توجه به زیست بوم است. فارغ از زیست بوم با کاریکاتوری از اخلاق و تربیت روبرو می­شویم.

 

به گفته دکتر عبدالله صلواتی، دبیر علمی همایش تربیت،دو نهاد مهم آموزش و پرورش و دانشگاه، در پارادایم فرهنگ، کانون فرهیختگی است نه کانون صدور مدرک، نه آگاهی صرف، نه نهاد اجتماعی گسیخته. این دو نهاد در پارادایم فرهنگی به سیاستمدار و اقتصاددان، راه نشان می­دهد و به او می­گوید به کدام شیوه عمل کند تا نظام و انسجام و امید در جامعه پمپاژ شود.

 

این دو نهاد در پارادایم فرهنگ، در شهر قرار دارند و با مردم می­زیند و دلشورة مردم را دارند و به نیازها و معضلات آنها توجه دارند و کمک می کنند تا شهروندان بتوانند الگوی درست ساخت از زندگی فردی و سازمانی با تار و پود تربیت داشته باشند.

 

به گزارش دکتر عبدالله صلواتی، معاون فرهنگی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، همایش ملی تربیت با زیست بوم جدید نیز قصد دارد به امتداد حضور اثربخش دو نهاد یادشده در شهر مدد رساند و با رصد نیازها و انتظارات و فرصت ها و تهدیدهای تربیتی به متولیان و مسئولان امر در سیاستگذاری­ها و برنامه ریزی ها ومدیریت­های تربیتی کمک کند.

 

 معاونت پرورشی و فرهنگی ادارة کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب­های اجتماعی با همکاری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در نظر دارد در راستای سیاست گذاری و برنامه­ ریزی اثر بخش تربیتی و توانمندسازی مسئولان حوزة تربیت و جلب مشارکت کارکنان، اولیا و دانش آموزان در فعالیت­های تربیتیاقدام به برگزاري «نخستین همایش ملی تربیت در زیست بوم جدید» کند تا با بهره گیری از توانمندی­ها و ظرفیت­های علمی دانشمندان و محققان سراسر کشور، به بررسی نیازها، خواست­ها و انتظارات تربیتی در زیست بوم جدید بپردازد و آن را مورد رصد و تحلیل قرار دهد.

 

به گزارش دکتر عبدالله صلواتی، در این رویداد علمی و فرهنگی، شیوه های نقش آفرینی مؤثر تربیتی سازمان، مدیر و معلم در محیط ۳۶۰ درجه مورد واکاوری قرار می­گیرد. افزون بر آن قرار است این همایش به فرصت و تهدیدهای تربیتی در فضای مجازی بپردازد تا در نهایت بتواند در حوزه سیاست گذاری، برنامه­ ریزی و مدیریت، طرحی خلاقانه و اثر بخش ترسیم کند.­

 

گفتنی است، نخستین همایش ملی تربیت، مجوز ISC دارد و ثبت نام در این همایش رایگان است. دبیرخانه همایش تا کنون مقالات متعددی را دریافت کرده است و فرایند داوری همایش آغاز شده است.

 

محورهای همایش به این قرار است:

برنامه ریزی تربیتی در زیست بوم جدید

فرصت ها و تهدیدهای تربیتی در فضای مجازی

نیازها و انتظارات تربیتی

جهانی شدن و تربیت دانش آموز

آینده پژوهی تربیت

شیوه­های نقش آفرینی موثر تربیتی در مدرسه

 

شایان ذکر است در این همایش،ثبت نام مقالات پذیرفته شده رایگان است.

آخرین مهلت ارسال مقاله: تا ۲۵ دی ماه ۱۴۰۰
تاریخ برگزاری همایش: ۱۹ اسفند ماه ۱۴۰۰

نشانی وب سایت همایش:http://ncene.sru.ac.ir/fa