بسم الله الرحمن الرحیم

«الَّذینَ آمَنُوا یقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ الَّذینَ کَفَرُوا یقاتِلُونَ فی‏ سَبیلِ الطَّاغُوتِ فَقاتِلُوا أَوْلِیاءَ الشَّیطانِ إِنَّ کَیدَ الشَّیطانِ کانَ ضَعیفاً»(آیه ۷۶ سوره نساء)
«کسانی که ایمان‌دارند درراه خدا پیکار می‌کنند و آن‌ها که کافرند درراه طاغوت. پس شما با یاران شیطان پیکار کنید زیرا نقشه شیطان ضعیف است.»

۱۳ آبان نماد مبارزه با نظام سلطه و تاکید بر استقلال ملت ایران است، دراين روز جوانان و نوجوانان بي‌گناه، يکي پس از ديگري، در خون خود غلتيدند و برای تحقق استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی از جان خود گذشتند. دانش آموزان در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعال و فراموش نشدنی ایفا کرده اند، حضرت امام در این خصوص فرمودند: رهبر من آن کودک سیزده ساله [‏‏حسین فهمیده‏‏] است ‏‎‎‎…
بی گمان، دانش آموزان آگاه و رشید مـا در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعال و فراموش ناشدنی ایفا کرده اند. این عزیزان بودند کـه در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ از آیینه احساس و شعور مردم انقلابی و مسلمان ایران غبار برگرفتند و هویت خوداتکایی و مبارزه با استکبار رابه همگان آموختند.
روز سیزدهم آبان بـه همه ی مستضعفان جهان آموخت کـه بر ضد مستکبران قیام کنند و حقوق از دست رفته خویش را از چنگال استکبار و استعمار بیرون کشند. پیام روز سیزدهم آبان بـه آزادی خواهان این اسـت کـه: تنها در برابر پروردگار جهانیان و مکتب توحید بـه کرنش بایستند و به دفاع از مستضعفین و مبارزه با استکبار جهانی از هیچ کوششی دریغ نکنند.
ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه ضمن گرامیداشت ۱۳ آبان ، اقدامات سخیف دشمنان خارجی و حرکت های ضدانقلابی در ایران و عملیات تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ و به شهادت رساندن جمعی از مردم شریف ایران عزیز اسلامی را محکوم نموده و با اقتدار می گوید: مبارزه با استکبار همچنان ادامه دارد.

ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی